استاندار خوزستان: خوزستان از توجه مسئولان مرکز ‌محروم مانده است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: مسوولان مرکز تنها به مصلحت استان و محدوده جغرافیایی مربوط به خود اهمیت می‌دهد و خوزستان از این توجه محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه ساماندهی تالاب‌ها و سواحل که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل کارگروه حفاظت از تالاب‌ها و سواحل در شورای برنامه ریزی استان طرح و تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساماندهی تالاب‌ها و سواحل تلاش‌هایی زیادی انجام شده است و در حال حاضر باید با ارائه راهکارهای موقت در جهت نجات تالاب‌ها اقدام کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح مطالعه و بهره‌برداری مسالمت‌آمیز از طبیعت و تالاب به عنوان یک برنامه برای آینده باید توسط این کارگروه پیگیری و اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید از ورود پساب‌ها‌ی شرکت‌ها و صنایع به تالاب‌ها جلوگیری کرد تصریح کرد: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و متولی برای حفاظت از تالاب‌ها لازم است و باید هر تالاب تحت نظر یک مدیریت، اداره شود.

مقتدایی در ارتباط با برنامه‌هایی که کارگروه حفاظت از تالاب‌ها و سواحل استان باید اجرا کند اذعان کرد: تغییر ساختار تشکیلاتی در شهرستان‌های تالابی استان و مطالعه و بهره‌برداری مسالمت‌آمیز از طبیعت و تالاب از وظایفی است که این کارگروه باید انجام دهد.

وی بر بازنگری در مدیریت تالاب‌ها تاکید کرد و گفت: برای انجام مطالعات در خصوص وضعیت تالاب‌های استان می‌توان از ظرفیت‌های درون استانی استفاده کرد زیرا نیروهای استانی شناخت بیشتری نسبت به وضعیت موجود استان دارند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هر کدام از مسئولان مرکز تنها به مصلحت استان و محدوده جغرافیایی مربوط به خود اهمیت می‌دهد عنوان کرد: هر کس نفوذ بیشتری داشته باشد می‌تواند توجه به منطقه جغرافیایی خود را بیشتر کند و خوزستان از این توجه محروم مانده است.

وی نمونه این مورد را تعیین اولویت برای احیای دریاچه ارومیه بیان کرد و گفت: باید جلوی تخریب‌های بیشتر به ویژه تخریب‌های نفتی در تالاب هورالعظیم گرفته شود.