کارکرد شهرداری آبادان منافاتی با فعالیتهای سازمان منطقه آزاد اروند ندارد

خورنا: شهردار آبادان گفت: کارکرد شهرداری منافاتی با فعالیتهای سازمان منطقه آزاد اروند ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا شیرازی شامگاه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل شهرداری مرکزی آبادان با بیان اینکه نوع کارکرد شهرداریها عمرانی است، افزود: کار مناطق آزاد جلب و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه است و عمرانی نیست از این رو طبق قانون شهرداریها و شوراهای اسلامی همچنان باقی مانده و به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی اظهار کرد: ما موظف به انجام سیاستها هستیم تا از تعارض و دوگانگی در انجام امور خودداری شود در این راستا نیز از تجربه مدیران سایر مناطق آزاد نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار آبادان تصریح کرد: دوست نداریم روند توسعه ای که طی چند سال اخیر توسط شهرداری ایجاد شده، متوقف شود.

تدوین برنامه پنج ساله عمران شهری به درخواست استانداری انجام شد

شهردار آبادان با اشاره به اینکه این سازمان یک شهرداری بزرگی است که با برنامه ریزی کار می کند، گفت: شش ماه پیش فرماندار آبادان بر اساس اعلام استانداری خوزستان مبنی بر تهیه و تدوین برنامه پنج ساله عمرانی تمام استان از ما خواست تا این کار را به انجام برسانیم.

شیرازی با اشاره به اینکه در زمان بررسی  گزینه های پست شهرداری توسط شورای چهارم تدوین این برنامه نیز اعلام شده بود افزود: تدوین این برنامه خللی و یا موازی کاری و یا کپی برداری از برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد اروند برای تهیه و تدوین طرح جامع شهری محسوب نمی شود.

وی با بیان اینکه برخی سایتهای هدفمند و مغرض اعلام تدوین این برنامه از سوی شهرداری را تضاد شهرداری با منطقه آزاد اروند عنوان کرده اند، اظهار کرد: ما باید روندمان را طی کنیم، اینگونه نیست که اگر تمام شهر منطقه آزاد اعلام شد ما درب محل کار خود را ببندیم و کاری انجام ندهیم، ما باید بتوانیم پاسخگوی کارهایی که از ما خواسته شده، باشیم.

شهردار آبادان تصریح کرد: بر اساس آنچه که پیشتر گفته شد ما از شش ماه قبل با گرفتن یک مشاور در جهت تدوین برنامه پنجساله عمران شهری اقدام کردیم. که این برنامه تدوین شده می تواند مورد استفاده منطقه آزاد اروند نیز قرار گیرد.

شیرازی یادآور شد: شهرداری روند طبیعی خود را که حرکت رو به جلو است را به پیش می برد و برنامه های اعلام شده نیز همچون گذشته دنبال و به انجام می رسد.

تعامل بسیار خوب شهرداری و منطقه آزاد اروند

شهردار آبادان گفت: تعامل بسیار خوبی بین شهرداری و منطقه آزاد اروند وجود دارد.

شیرازی افزود: دغدغه مسئولان سامان منطقه آزاد اروند و شهرداری خدمت به مردم شریف آبادان و رفع مشکلات موجود است نه به رخ کشیدن تلاشها و کارکردها.

وی اظهار کرد:  تدوین برنامه پنجساله عمران شهری آبادان می تواند به عنوان یک بیس کاری مورد استفاده منطقه آزاد اروند باشد، به طور حتم مطالعات انجام شده می تواند مورد استفاده مشاور طرح جامع شهرهای آبادان و خرمشهر (محدوده جدید منطقه آزاد اروند) قرار گیرد.

شهردار آبادان از آمادگی شهرداری آبادان جهت همکاری با مشاور ملی و یا بین المللی تهیه و تدوین طرح جامع شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

اساسنامه سازمان زیبا سازی شهرداری تدوین شد

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اساسنامه سازمان زیبا سازی شهر آبادان تدوین شده است.

شیرازی ادامه داد: اساسنامه مذکور پس از تایید شورای اسلامی شهر به استانداری ابلاغ می شود که در صورت تایید و ابلاغ به شکل کاربردی پیگیری و انجام می شود.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان تبلیغات محیطی از ضعف روابط عمومی شهرداری و عدم مشارکت بخش خصوصی به عنوان دلایل عدم موفقیت در ساماندهی این وضعیت نام برد و ادامه داد: در این راستا با استفاده از  شرکتهای محلی می توان در جهت ساماندهی وضعیت موجود تلاش کرد ضمن آنکه با شروع بکار سازمان زیبا سازی شهری می تواند این کار از طریق این سازمان به انجام برسد.

زورمان به دولت وقت برای عملی شدن وعده تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نرسید

وی در خصوص وعده ۲۰ میلیارد تومانی دولت پیشین برای کمک به عمران شهری آبادان گفت: این وعده دولت وقت (نهم و دهم) به هیچ جایی نرسید، هیچ اتفاق مبارک و میمونی نیفتاد، زور آنانی که باید به دولت وقت می رسید تا بتوانند به موقع آن اعتبار را بگیرند، نرسید.

شهردار آبادان افزود: تلاشها و پیگیریهای فراوان ما، فرمانداری و شورا راه به جایی نبرد و ریالی از آن اعتبار تخصیص یافته دستمان را نگرفت.

استانداری با بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری موافقت نمی کند

شیرازی اظهار کرد: استانداری خوزستان با بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری موافقت نمی کند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر موفق به بازنشسته کردن حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای مازاد شهرداری در بخشهای مختلف و با پرداخت بیش از ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان از مطالبات آنها از جمله حق سنوات خدمتی و ۴ درصد مشاغل سخت و زیان آور شدیم، تصریح کرد: متاسفانه در بخشهایی همچون سازمان آتش نشانی و فضای سبز با کمبود نیرو مواجهیم که به رغم مکاتبات متعدد با استانداری به عنوان متولی بکارگیری نیرو، با این عنوان که شهرداری هنوز ۵۰۰ نیروی مازاد دارد با بکارگیری نیروی جدید موافقت نمی کند.

به گفته وی بیشتر نیروهای مازاد شهرداری پشت میزنشین و غیر کیفی هستند و این چیزیست که از گذشته برای این سازمان به ارث رسیده است.

برون سپاری امور شهرداری به بخش خصوصی ضروری است

شهردار آبادان از برون سپاری امور این سازمان به بخش خصوصی به عنوان بهترین راه حل برای گذر از برخی مشکلات نام برد و گفت: علاوه بر واگذاری امور فضای سبز به بخش خصوصی ۶۲ وظیفه در حوزه خدمات اداری، مالی و شهرسازی به این بخش و از طریق دفاتر پیش خوان دولت واگذار می شود.

به گفته شیرازی انجام این کار علاوه بر دسترسی آسانتر شهروندان به دریافت خدمات، موضوع رشوه و رشوه خواری احتمالی نیز حذف می شود.

وی افزود: در موضوع برون سپاری (واگذاری کارها به بخش خصوصی) به گونه ای عملکرد خواهیم کرد تا پس از اتمام قرارداد آن شرکت، نیروهایش به بدنه شهرداری اضافه نشوند.

حضور شهرداری آبادان در همایش بین الملی شهرداریها در استانبول

وی اظهار کرد: به اتفاق دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر (با معرفی رییس شورا) در همایش بین المللی شهرداریها که سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استانبول برگزار می شود شرکت می کنیم.

شهردار آبادان با بیان اینکه این دعوت از سوی سازمان شهرداریهای کشور انجام شده است تصریح کرد: قرار است تا کلان شهر تهران و شهرهای بالای ۲۰۰  هزار نفر جمعیت در این همایش شرکت کنند .

شیرازی یادآور شد: به منظور معرفی ظرفیتهای شهری آبادان جهت سرمایه گذاری و کار در منطقه، بسته های سرمایه گذاری به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه کرده ایم که در همایش مذکور توزیع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این کار حرکتی هم سو با منطقه آزاد اروند برای جذب سرمایه گذار خواهد بود.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال ما به سهم خود از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر گردشگری آبادان برای تهیه یک بسته گردشگری جهت ارائه به میهمانان و مسافران نوروزی دعوت کردیم.

شیرازی افزود: در صدد هستیم تا با فعال سازی کارگزار گردشگری در کنار شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری وصنایع دستی، میهمانان نوروزی را تحت عنوان آبادان گردی برای بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی شهر همچون باغ موزه دفاع مقدسریال مسجد رنگونیها و یادمانهای شهید تندگویان و شهدای گمنام ساماندهی کنیم ضمن آنکه این افراد می توانند در پایان بازدید خود با سوار شدن به کشتی تفریحی رانیان بر پهنه اروند رود به تفریح و گشت زنی بپردازند.

گشایش پرونده پارک بانوان

شهردار آبادان از گشوده شدن پرنده پارک بانوان خبر داد.

شیرازی عنوان کرد: گام نخست احداث این پارک با پیش بینی اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات جاری احداث می شود.

وی تصریح کرد:  در زمان حاضر در مرحله عقد و امضای قرارداد و سپردن ضمانت نامه از سوی پیمانکار هستیم.

شهردار آبادان ابراز امیدواری کرد تا پروژه یاد شده در بازده زمانی مشخص به انجام و اتمام برسد و این ترتیب خواسته به حق بانوان آبادانی پاسخ داده شود.