جشنواره محلی تالاب بین المللی شادگان برگزار شد

خورنا: به مناسبت روز جهانی تالاب ها و برای پنجمین سال متوالی،جشنواره محلی تالاب بین المللی شادگان در اسکله گردشگری روستای صراخیه برگزار شد.

ˈعبدالزهراسنواتیˈفرماندار شادگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این مراسم تلاش شد با حضور ساکنین بومی منطقه مسائل مربوط به حفاظت و استفاده بهینه از منابع تالابی مطرح شود.

وی افزود: در این جشنواره بروشور هایی در خصوص ظرفیت های تالاب،نحوه استفاده از این ظرفیت ها و دامداری منطقه در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

سنواتی در خصوص وضعیت تالاب بین المللی شادگان گفت: هم اکنون وضعیت تالاب شادگان به دلیل بارندگی های مناسب در ماه های اخیری نسبت به سال های قبل بهتر شده است.

فرماندار شادگان با اشاره به طرح انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان افزود: این پروژه در هفته جاری کلنگ زنی می شود که در صورت اجرایی شدن می تواند تاثیری خوبی در حیات تالاب داشته باشد.

سنواتی خاطرنشان کرد که اجرای پروژه انتقال آب کارون به تالاب شادگان در گذشته به دلیل داشتن معارض در دو مرحله متوقف شد، که در مرحله سوم مقرر شد خط انتقال آب به طول تقریبی سه کیلومتر از نیروگاه اتمی دارخوین به سمت تاالاب راه اندازی شود.

در راستای گرامیداشت روز جهانی تالاب ها و برای پنجمین سال متوالی جشنواره محلی تالاب شادگان به همت جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست ،در بخش های مختلفی شامل نمایشگاه عکس تالابی ،نمایشگاه نقاشی دانش آموزان روستایی، نمایشگاه غذاهای محلی ، نمایشگاه صنایع دستی نی بافت و گشت تالابی امروز به مناسبت روز جهانی تالاب ها با حضور جوامع محلی ،تشکل های مردم نهاد و برخی از مسوولان محلی در محل این تالاب برگزارشد.