۱۲۸ درصد افزایش کشف سلاح در بندر ماهشهر

خورنا: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان از افزایش ۱۲۸ درصدی کشف سلاح در بندر ماهشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سیدمحمد صالحی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان، اظهار داشت: استان خوزستان در بحث آمار سرقت در مکان پنجم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر نیز این استان رتبه شانزدهم را در کشور داراست و در این عرصه دستاورها و توفیقات بسیار زیادی توسط نیروی انتظامی خوزستان به دست آمده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: از ابتدای هفته جاری نیز مانور مبارزه با مواد مخدر در سراسر استان با همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها در حال برگزاری است که رویکرد آن پیشگیری و درمان است.

صالحی از کشف ۱۹۰ کیلوگرم انواع مخدر در چند روزه اخیر خبر داد و تصریح کرد: ۲۶۰ خرده‌فروش و معتادان کارتن‌خواب و ولگرد نیز دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه وجود اینگونه افراد در جامعه آمار جرائم خرد را افزایش می‌دهد، اذعان داشت: خوشبختانه در مدت اخیر در بحث سرقت‌های خرد کاهش محسوسی را شاهد بوده‌ایم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان همچنین از پلمپ ۲۰ باب منزل مسکونی که به عنوان شیره‌کش خانه فعالیت می‌کردند، خبر داد و عنوان کرد: در این منازل تمام امکانات برای استعمال مواد مخدر وجود داشت که با تلاش نیروی انتظامی نسبت به شناسایی و پلمپ آنها اقدام شد.

صالحی در ادامه به آمار کشف جرائم در استان خوزستان اشاره کرد و متذکر شد: در بحث جرائم به وقوع پیوسته ۶۶ درصد کشف جرم وجود داشته که نسبت به شاخصی که ناجای کشور مشخص کرده ۱۴ درصد عقب‌ماندگی داریم.

وی با بیان اینکه این شاخص باید به ۸۵ درصد برسد، اذعان داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال و در فرصت باقی مانده این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان همچنین به رتبه دوم آمار قتل در این استان اشاره کرد و عنوان داشت: متأسفانه در آمار قتل در کشور استان خوزستان رتبه دوم را به خود اختصاص داده که باید با همکاری دستگاه قضایی، روحانیت و ائمه جمعه و با فرهنگ‌سازی لازم این رتبه به عقب‌تر برده شود.

صالحی به آمار جرائم در شهرستان بندر ماهشهر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این شهرستان از حیث وقوع جرائم مختلف از مجموع ۲۷ شهرستان خوزستان، رتبه یازدهم را داراست.

وی با بیان اینکه این شهرستان در بحث کشفیات، آمار و دستاوردهای بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: با تلاش همه عوامل دخیل، شهرستان بندر ماهشهر در حوزه کشف به شاخص ۷۲ درصد رسیده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان ادامه داد: در بحث کشف سلاح در شهرستان بندر ماهشهر نیز ۱۲۸ درصد افزایش وجود دارد.

صالحی یادآور شد: در حوزه تصادفات و پلیس راهور، جرائم، تخلفات و تصادفات در شهرستان بندر ماهشهر ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان اضافه کرد: این دستاوردها و توفیقات جز با تلاش و مساعی تمام دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط حاصل نمی‌شد.

در پایان این مراسم از تلاش‌های چهار ساله احمد معاونی در طول تصدی فرماندهی نیروی انتظامی ماهشهر تقدیر و به جای وی جلیل زبیدی به عنوان فرمانده جدید این نیرو معرفی شد.

جلیل زبیدی پیش از این جانشین فرمانده نیروی انتظامی کلانشهر اهواز بود، احمد معاونی نیز پس از ۳۱ سال خدمت در لباس مقدس نیروی انتظامی به افتخار بازنشستگی نائل شد.