محور اصلی حمل مصالح در خوزستان دیگر تحمل چرخ کامیون ها را ندارد

خورنا: محور گتوند – صالح شهر – دزفول، که اصلی ترین محور حمل مصالح رودخانه ای و ساختمانی در خوزستان است به دلیل از بین رفتن روکش آسفالت دیگر کشش و تحمل بار و فشار چرخ های کامیون ها را ندارد.

رییس اداره راه و شهرسازی گتوند شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور در کیلومتر ۱۸ جاده گتوند – دزفول از پل کانال تا صالح شهر دیگر قادر به تحمل بار کامیون ها و ترافیک موجود نیست.

ˈعبدالحسین مردانیˈ افزود: به دنبال پیگیری های فرماندار و نماینده گتوند در مجلس شورای اسلامی قرار بر روکش آسفالت این محور به طول هفت کیلومتر بود که هنوز در مرحله مناقصه قرار دارد و به محض اعلام شدن برنده آن، عملیات اجرایی طرح آغاز می شود.

وی گفت: ۹۰درصد مصالح رودخانه ای و شن و ماسه در مسیر دزفول – شوشتر – اهواز به سمت شهرهای جنوبی خوزستان از این مسیر عبور داده می شود اما کامیون های کشنده بیش از تناژ مجاز بار می زنند که تخریب جاده و ناامن شدن آن را به دنبال داشته است.

رییس اداره راه و شهرسازی گتوند اضافه کرد: فشار بیش از حد بر مسیر باعث ایجاد ترک های موزاییکی در محور مزبور و از بین رفتن روکش آسفالت شده که قول داده اند پیش از آغاز سال جدید این طرح مورد بهره برداری قرار گیرد.

مردانی گفت: برای عملیاتی شدن این طرح ۲۲میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که قرار است از محل اعتبارات استانی تامین شود اما هنوز نتیجه ای گرفته نشده است.

وی افزود: ۷۰درصد روکش آسفالت این محور از بین رفته و نیاز به لکه گیری و آسفالت دوباره دارد هر چند که روزانه برای جلوگیری از بروز خطرات و تصادفات احتمالی به صورت مقطعی کار لکه گیری در آن انجام می شود.

مردانی ادامه داد: با توجه به این که کامیون ها برای تردد از دست اندازهای موجود و ترک ها فرار می کنند احتمال بروز هر گونه خطر ناشی از انحراف به چپ کامیون ها وجود دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی گتوند اظهار کرد: این محور عرضی به طول ۹متر دارد که روکش آسفالت آن دیگر پاسخ گو نیست.