احمد معاونی رفت/ فرمانده جدید نیروی انتظامی ماهشهر منصوب شد

خورنا: مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید ماهشهر، جلیل زبیدی به عنوان فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر منصوب شد و از زحمات احمد معاونی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به گزارش خورنا از ماهشهر، سیدجعفر طباطبایی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان اظهار داشت: گام نخست در توسعه، برنامه‌ریزی و حرکت رو به جلو تأمین امنیت است که نیروی انتظامی در خط مقدم تأمین این امر مهم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به امنیت که به عنوان شاخصه مهم و حیاتی برای جامعه به شمار می‌رود خدشه‌ای وارد شود توسعه، سرمایه‌گذاری، آرامش و آسایش از جامعه سلب می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر، نقش نیروی انتظامی را در تأمین امنیت بی‌نظیر و بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: امنیت پدیده نامحسوسی است که اگر وجود نداشته باشد نقش و اهمیت لزوم آن بیشتر احساس می‌شود.

طباطبایی در ادامه به مشکلات حوزه امنیت شهرستان بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: این شهرستان با جمعیت نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر، هنوز آثار جنگ و حاشیه‌نشینی را در خود دارد که براساس برآوردهای صورت گرفته حدود یک‌صد هزار نفر حاشیه‌نشینی در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارشناسان یکی از دلایل عمده جرائم و مشکلات امنیتی را حاشیه‌نشینی می‌دانند، تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌نشین آمار جرم و جنایت نیز بالاست و همین مسئله کار نیروی انتظامی را دوچندان می‌کند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر در پایان، با بیان اینکه تمام بار تأمین امنیت در منطقه بردوش نیروی انتظامی است، تأکید کرد: باید بدنه این نیروی خدوم و تلاشگر تقویت شود تا شاهد تأمین امنیتی پایدار در منطقه باشیم.
فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر گفت: مشارکت مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی در خدمت حفظ و برقراری امنیت به شمار می‌رود.

جلیل زبیدی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: هزینه کردن در حوزه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری برای تحقق امنیت اجتماعی پایدار است.

وی ادامه داد: آموزش به عنوان پدیده‌ای اجتماعی از گذشته تا حال به عنوان عنصری اثرگذار در فرآیند تحقق اهداف فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نقش موثری ایفا کرده است.

فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: آموزش نوعی سرمایه‌گذاری است که منجر به افزایش فرهنگ‌پذیری و قانون‌مندی در جامعه می‌شود.

زبیدی افزود: برای بدست آوردن این سرمایه ارزشمند نباید از هیچ تلاش و کوششی فرو‌گذاری کنیم.

وی در ادامه مهم‌ترین عامل بروز و ظهور مشارکت مردم را فرهنگ‌سازی و آموزش دانست و گفت: نیروی انتظامی در دهه اخیر با رویکرد جامعه محوری خود تلاش دارد تا با اعتمادسازی، مشارکت مردم را به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی در خدمت حفظ و برقراری امنیت بکارگیری کند.

فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر افزود: نیروی انتظامی اکنون با استفاده از شیوه‌های جدید فنی و جلب مشارکت آحاد مردم توانسته وقوع بسیاری از جرائم را کاهش دهد.

زبیدی به نقش موثر مردم در تامین امنیت اجتماعی پایدار اشاره و گفت: مشارکت مردم در این زمینه نمود عینی در جامعه دارد.

وی در پایان متذکر شد: هزاران تماس مردمی با سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ نیروی انتظامی از جمله نمودهای مشارکت مردم با پلیس است.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی ماهشهر گفت: حلقه مفقوده امنیت پایدار، نقش و حضور مردم در ایجاد امنیت است.

احمد معاونی عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان اظهار داشت: حلقه مفقوده امنیت پایدار، نقش و حضور مردم در ایجاد امنیت است که باید با بهره‌مندی از این عنصر مهم در این راستا گام برداشت.

وی افزود: امنیت به معنای محیط عاری از هر گونه ترس و تهدید است و چنانچه فضائی فراهم شود که مردم از هر نوع ترسی رها شوند، امنیت بوجود آمده است.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: عمل به قانون و قانونمندی پشتوانه امنیت است و گام برداشتن در این مسیر بر سرعت رشد و توسعه منطقه خواهد افزود.

معاونی نخستین نیاز جوامع بشری را امنیت ذکر کرد و بیان داشت: امنیت دارای گستردگی و دارای حوزه‌های زیادی است که می‌توان در این ارتباط به امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی و امنیت اجتماعی اشاره کرد.

وی تامین امنیت اجتماعی را در گرو جلب اعتماد اجتماعی دانست و متذکر شد: مسئولان و مجریان قانون باید با برخورد، تصمیم، مشی و منش خود اعتماد مردم را جلب کنند.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر نقش عشایر و طوایف در تأمین امنیت را مورد تأکید قرار داد و گفت: در مناطق عشایرنشین، نقش سران قبایل و طوایف و ریش‌سفیدان بسیار بااهمیت است و باید در سایه ارتباطات بیشتر با سران طوایف از فکر، ابزار، نفوذ و مدیریت آنها در ایجاد امنیت بهره برد.

معاونی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه مسئولان به طوایف و عشایر در منطقه به عنوان یک اهرم قوی و قدرتمند برای ایجاد امنیت باید یک نگاه ویژه باشد و از این ظرفیت به خوبی بهره‌گیری شود.