نماینده شوشتر: عوامل شیوع و رشد بیماری‌های سرطان در خوزستان باید شناسایی شود

خورنا: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: در خوزستان شرایط به نحوی است که شیوع بیماری‌ سرطان رشد چشمگیری داشته و مردم روزانه با بیماری‌های جدیدی مواجه می‌شوند که عوامل آن‌ها ناشناخته است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: خوزستان در شرایط کنونی در مشکلات متعددی در حال دست و پا زدن است و اکثر این مشکلات به مسائل بحرانی زیست محیطی ارتباط دارد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی خوزستان افزود: مشکلاتی مانند باران‌های اسیدی، ریزگرد‌ها، لکه‌های نفتی، خشک شدن چاه‌های آب استان، شوره زار شدن مزارع کشاورزی و … همگی از معضلات بخش زیست محیطی سرچشمه می‌گیرد که باید برای این مسئله فکری اساسی کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در استان خوزستان با این مشکلات گرفتار شده‌اند، تاکید کرد: در خوزستان مردم در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعددی هستند که روز به روز سلامتی آن‌ها را در مخاطره قرار می‌دهد و به این منظور باید برای سلامت و آسایش مردم فکری اساسی کرد.

سادات ابراهیمی افزود: در خوزستان شرایط به نحوی است که شیوع بیماری‌های سرطان رشد چشم‌گیری داشته و مردم روزانه با بیماری‌های جدیدی مواجه می‌شوند که عوامل آن‌ها ناشناخته است و باید در این باره اندیشه کرد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود امکانات بهداشتی و نبود شرایط صحیح برای برخورد با بیماری‌های جدید در استان باعث شده تا شیوع بیماری‌های خطرناک در استان سرعت بگیرد و باید در این زمینه تلاش زیادی انجام شود.