تبدیل وضعیت منطقه آزاد اروند نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: امیدواریم منطقه آزاد اروند با برنامه‌هایی منظم و اصولی و کارشناسی، اقداماتی جدید را به پیش برد در غیر این صورت نمی‌توان شاهد موفقیتی در اجرای این طرح بود.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: پیش از دوران جنگ تحمیلی شهرستان خرمشهر در دو بخش بندر و کشاورزی رونق بسیار زیادی داشت و از این منابع درآمد قابل توجهی نصیب مردم و منطقه می‌شد.

 

وی اضافه کرد: با آغاز جنگ و در طول هشت سال تحمیل شدن آن، تمام زیرساخت‌های این شهرستان از بین رفت و تا به امروز همچنان در کش و قوس وعده‌های مسئولان به سر می‌برد.

 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت‌های گذشته به جرأت می‌توان گفت هیچ تلاشی برای عمران و آبادانی خرمشهر صورت نگرفته و اگر هم اقدام محقق شده جزیی بوده و نیاز شهر و شهروندان را برطرف نکرده است.

 

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کشاورزی خرمشهر در جنگ تحمیلی نابود شد و هنوز سر پا نشده است ادامه داد: خرمشهر هنوز شهری کارگاهی‌ست و با این وضعیت مردم را با مشکلات بسیاری در بخش‌های آب، فاضلاب، آسفالت، اشتغال، نبود امکانات تفریحی، نبود امکانات آموزشی و بهداشتی مطلوب و … درگیر کرده است.

 

سامری عنوان کرد: امید می‌رود دولت تدبیر و امید با سفری که به استان داشت و مشاهده وضعیت این شهر و شنیدن خواسته‌های مردم از زبان مسئولان، گامی اساسی برای عمران و پیشرفت این منطقه بردارد.

 

وی بیان کرد: صرف شعار و حرف، نمی‌توان کاری از پیش برد و باید در عمل کار و اقدامات را به اجرا گذاشت تا مردم بیش از پیش به وعده‌های دولت دلگرم شوند.

 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبدیل وضعیت منطقه آزاد اروند (قرار گرفتن دو شهر آبادان و خرمشهر زیرپوشش این منطقه) ابراز داشت: با این وضعیت تحریم‌ها و کمبود نقدینگی چگونه می‌توان صنایع را در این منطقه پی‌ریزی کرد؟

 

وی اضافه کرد: امیدواریم منطقه آزاد اروند با برنامه‌هایی منظم و اصولی و کارشناسی، اقداماتی جدید را به پیش برد در غیر این صورت نمی‌توان شاهد موفقیتی در اجرای این طرح بود.

 

سامری در پایان عنوان کرد: باید در راستای لغو تحریم‌ها از سوی دولت شاهد حرکتی اساسی باشیم تا بتوان به آینده اقتصادی کشور امید بیشتری داشت.