واکنش آبفای خوزستان به اظهارات شهردار سوسنگرد درباره آبگرفتگی معابر

خورنا: شرکت آب و فاضلاب خوزستان به دنبال انتشار خبری در مورد وضع آبگرفتگی در شهرستان سوسنگرد، درباره سخنان شهردار این شهر توضیحاتی را به خبرگزاری مهر ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  روز ۳۰ دی ماه امسال خبری با عنوان « سوسنگرد با مشکلات فراوانی در امور شهری و زیست محیطی روبروست »  در خبرگزاری ها به نقل از شهردار این شهرستان منتشر شد که شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در این خصوص توضیحاتی را به دفتر حبرگزاری مهر در استان خوزستان ارسال کرد.

در این توضیحات آمده است: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریها «تنظیف و نگاهداری انهار عمومی و مجاری آبها و تنقیه شهر و آبهای ناشی از بارندگی» به عهده شهرداری است. لذا اداره آب و فاضلاب آبادان هیچگونه مسئولیتی در قبال جویهای روباز و آبهای سرازیر شده ناشی از بارندگی در خیابانهای سطح شهرستان سوسنگرد ندارد.

در این توضیحات آمده است: ضمنا در خصوص اظهارات شهردار محترم به اطلاع می رساند، تمامی خطوط و تاسیسات زیربنایی شبکه فاضلاب بر اساس استانداردهای مشخص، صرفا جهت انتقال سرانه فاضلاب طراحی شده است لذا انتقال آبهای سطحی در فصل بارندگی را در بر نمی گیرد. طبیعی است که با وجود اذعان ایشان به فعالیت ایستگاه های پمپاژ فاضلاب امکان دفع آبهای ناشی از بارندگی که در یک مقطع کوتاه به سیستم فاضلاب سرازیر می شود وجود ندارد و جای تعجب است که شهرداری مسئولیت خود را متوجه دیگران نموده و فرا فکنی می نماید و ضعف نداشتن برنامه و سیستم را متوجه شرکت آبفا نموده است. همچنین شهرداری سوسنگرد در حال حاضر بسیاری از جویهای روباز را به منهولهای فاضلاب شهری وصل و این در شرایطی است که اداره آبفا سوسنگرد از انجام هرگونه همکاری در دفع آبهای ناشی از بارندگی مضایقه ننموده است

در ادامه توضحیات شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز آمده است: بر این اساس ما نیز معتقدیم که مردم شریف سوسنگرد لایق خدمات بهتر در حوزه شهری بوده و انتظار داریم برخی مسئولان ذیربط به دور از هر گونه سیاه نمایی و مقصر دانستن فرماندار و اداره آبفا و … مسئولیت خود را پذیرفته و بدور از جنجال در جهت رفع مشکلات مردم تلاش نماید. لذا ضمن استقبال از انتقادات و نظرات مسئولین و شهروندان انتظار می رود تا افراد صاحب تریبون به دور از هرگونه فرافکنی در سایه تشریک مساعی و همکاری، خدمتگزاران مردم را در مسیر خدمت رسانی به شهروندان عزیز یاری نموده و رسانه های پرتلاش استان نیز در این مسیر ما را همراهی کنند چرا که یقینا تنها با عزم و همراهی همه مجموعه های ذیربط می توان به این اهداف رسید.