صنعت شیلات خوزستان در مسیر نابودی

خورنا: عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اهواز گفت: متاسفانه سیاست های اداره کل شیلات خوزستان باعث شده تا این صنعت عملا در مسیر نابودی قرار گیرد.

فراز زاهدی فرد با اشاره به تلاش شبانه روزی و رنج بی کران تولیدکنندگان ماهی و میگو در خوزستان و بی مهری اداره کل شیلات به تشکلهای صنفی در حوزه آبزی پروری افزود: متاسفانه اداره کل شیلات حمایت شایسته ای از تولیدکنندگان نمی کند و در بسیاری موارد تولیدکنندگان برای پیگیری مشکلات خود مجبورند دست به دامان فرماندار یا استاندار شوند.

این تولید کننده ماهیان گرمابی گفت: برای ما آبزی پروران عادی شده است، عدم پاسخگویی و تلاش در دخالت در انتخابات اعضاء هیئت مدیره تشکلهای صنفی!

بازرس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به این ادعای مسئولین شیلات خوزستان که خود را متولی زیرساخت های صنعت آبزی پروری می دانند گفت: مسئولین شیلات پاسخ دهند که کدام بسترسازی و هدایت گری برای ایجاد واحدهای عمل آوری ماهیان گرمایی نموده اید که سرمایه گذار بخش خصوص تصدی آن را بعهده گیرد؟! اگر این کار را در این سالها انجام می دادید که قطعاً جای تشکر داشت نه افسوس از فرصت از دست رفته!

زاهدی فرد گفت: مرکز تحقیقات شیلات خوزستان روی گونه های متعدد و مختلفی کار تحقیقی می نمایند که جا دارد از همه آن بزرگواران تشکر و قدردارنی نمود ولی در حال حاضر گونه غالب پرورش کپور ماهیان چینی است که استان ما از روابط اقتصادی خوب دو کشور بهره ای نبرده و نتوانستیم مولدهای چینی وارد نمائیم یا بسترسازی هدایت گری و تلاش برای تشویق بخش خصوصی برای ورود مولد کپورماهیان چینی بنمائیم، در حال حاضر به گفته تمام اساتید صاحب نظر کپور ماهیان ما هم خون شده و از رشد اقتصادی مناسب برخوردار نمی باشند.