۷۰ درصد اعتبارات سال آینده دزفول برای پروژه‌های عمرانی است

خورنا: شهردار دزفول گفت: ۷۰ درصد اعتبارات سال آینده شهرداری این شهر برای پروژه‌های عمرانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، محمدرضا کرمی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرفصل‌های وظایف شهرداری پیگیری کارهای نیمه تمام و پروژه‌های نیمه کاره است که در پروژه بازارچه قائم ۶۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت گرفته شده است.

وی افزود: پارکینگ طبقاتی امام برای توسعه و اتمام کار هفته آینده بررسی و حل خواهد شد و ضمن آنکه برای اتمام استخر بانوان در این شهر به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

شهردار دزفول وی در مورد کاهش ترافیک این شهر نیز ادامه داد: نقاط حساس ترافیکی در شهر در حال بررسی است و کارشناسان گره‌‌های ترافیکی را برای به صفر رساندن ترافیک معرفی خواهند کرد.

کرمی‌نژاد همچنین از احداث پل ششم در کنار پل شناور با ارتفاعی کم و حالتی سنتی خبر تصریح‌کرد: از پل پنجم تا جاده اندیمشک کار مشاوره آغاز شده و با احداث جاده صفی‌آباد تا پل غدیر قسمتی از بار ترافیکی به این سمت کشانده می‌شود.

کرمی‌نژاد در خصوص با بافت قدیم این شهر نیز گفت: طرح جامع که در آن بافت قدیمی ترمیم شده و از این حالت کنونی نجات می‌یابد ظرف هفته آینده توسط مشاور در اختیارمان قرار می‌گیرد . برای تعریض جاده‌ها و گشایش بعضی گره‌‌های ترافیکی در شهر به تخصیص اعتبارات ویژه‌ای نیاز است.

شهردار دزفول در خصوص زیباسازی شهر نیز افزود: در راستای زیباسازی شهر کار هرس درختان آغاز شده و کار روشنایی و تزئین میادین شهر نیز به‌مناسبت ایام الله دهه فجر و همچنین حضور میهمانان نوروزی در حال انجام است.

کرمی‌نژاد، ساماندهی جمعه بازار، تعیین پارکینگ برای دست فروشان ، مکانیزه‌کردن جمع‌آوری زباله بصورت ماشین‌های در بسته ،ساماندهی تابلوهای شهری، بازسازی قسمتی از پارک لاله ، ایجاد باغ فلاحت در ضلع جنوبی پارک خانواده ،مشاوره برای طراحی جدید پارک رعنا و راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی مناسب را از دیگر اقدامات شهرداری دزفول برشمرد.

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری نیز صندوق عسگریه در این شهر سرمایه‌گذاری مناسبی انجام و در خصوص برج طاووس یک قرارداد اتمام پروژه نیز منعقد شده است و هایپر مارکت‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به حاشیه شهر نیز سوق داده و ایجاد خواهدشد.

شهردار دزفول در پایان با بیان اینکه مهمترین وظیفه شهرداری ایجاد نشاط برای شهروندان است، گفت: در سال آینده با در نظر گرفتن بیش از ۷۰ درصد اختصاص اعتبارات به سمت مسائل عمرانی پیش خواهیم رفت.