دست فروشان بازار روز خرمشهر باید ساماندهی شوند

خورنا: فرماندار خرمشهر نسبت به ساماندهی دست فروشان بازار روز این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ عبدالله حسینی ˈ روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت خرمشهر در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهرستان افزود: دست فروشان بازار روز علاوه بر نابسامانی بهداشتی معضلات اجتماعی، سیاسی و امنیتی را در بر دارند.

وی با اشاره به اینکه با دست فروشانی که سد معبر می کنند برخورد قانونی می شود اظهار داشت: این دست فروشان تا قبل از پایان سال جاری باید به محل جدیدی جابه جا شوند.

فرماندار خرمشهر در خصوص مشکلات انهار سنتی در محدوده شهری و روستایی این شهرستان گفت: ساماندهی این انهار نیازمند طرحی مطالعاتی است و باید در این خصوص با جهاد کشاورزی و شهرداری های مینوشهر و خرمشهر مکاتبه شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته اتلاف سگ های ولگرد خرمشهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۰ قلاده سگ ولگرد در خرمشهر تلف شده که آمار کمی است.

حسینی گفت: فعالیت کمیته اتلاف سگ های ولگرد برای جلوگیری از انتقال بیماری ها در حاشیه شهرها باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: زمین های گود در برخی از نقاط شهر که باعث راکد شدن آبهای سطحی و فاضلاب می شوند باید تعیین تکلیف گردند تا از بروز حوادث بویژه غرق شدن کودکان جلوگیری شود.

فرماندار خرمشهر از وضعیت بهداشت برخی از مطب های پزشکی سطح شهر انتقاد کرد و افزود: بهداشت برخی از مطب ها رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه کنترل فروش دارو در داروخانه های خرمشهر نامناسب است گفت: برخی از این داروخانه ها، داروها را گران عرضه می کنند لذا نظارت ها باید تشدید شود.

در این نشست مقرر شد که دست فروشان بازار روز تا قبل از پایان سال جاری به مکان جدید انتقال یابند و انهاری که پیشتر برای آبیاری زمین های کشاورزی و نخیلات استفاده می شد حصار کشی شود تا از بروز حوادث غیر مترقبه جلوگیری شود.