کیفیت آب ماهشهر و بندرامام مورد پایش مستمر قرار گرفت

خورنا: به دنبال سقوط یک دستگاه خودرو سواری به کانال آب جنوب شرق، مدیر امور آب و فاضلاب ماهشهر گفت: آب آشامیدنی شهرهای ماهشهر و بندرامام مورد پایش مستمر قرار گرفت و از نظر بهداشتی به طور کامل سالم و عاری از هرگونه آلودگی است.

ˈمحمدحسین شیرانیˈ در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال این حادثه بلافاصله تدابیر لازم اتخاذ و با هماهنگی مرکز بهداشت و تشکیل کشیک شبانه روزی، نمونه برداری میکروبی و تست کلر باقی مانده به صورت مشترک از آب آشامیدنی شهرهای ماهشهر و بندر امام افزایش داده شد.

وی گفت: در این مدت به منظور حصول اطمینان بیشتر از گندزدایی آب اقدام به افزایش کلر زنی و پایش لحظه ای و ساعتی میزان کلر باقی در نقاط مختلف شهر شد که نتایج حاصل نشان داد آب ماهشهر و بندر امام از نظر شاخص های بهداشتی هیچگونه مشکلی نداشته و تمام پارامترهای کیفی و کمی آن در حد مجاز و استاندارد است.

شیرانی افزود: آب آشامیدنی شهرهای بندر امام و ماهشهر مانند دیگر شهرهای استان بر اساس استانداردهای بهداشتی و ملی در نظارت و پایش های ساعتی، روزانه و ماهانه، کلرسنجی، باکتریولوژی و فیزیکوشیمیایی کنترل کیفیت قرار دارد که تمام این آزمون ها توسط آزمایشگاه های معتمد محیط زیست و مرکز بهداشت استان نیز کنترل و تایید می شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در خصوص کیفیت و کمیت آب آشامیدنی مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع دهند.