یازدهمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی در هندیجان برگزار شد

خورنا: یازدهمین دوره از مسابقات قرآن و معارف اسلامی در هندیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از هندیجان، خسرو حیاتی رئیس آموزش و پرورش هندیجان صبح امروز در آیین افتتاحیه برگزاری یازدهمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزی هندیجان که با حضور مسئولان این شهرستان در مدرسه سمیه برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز شاهد برگزاری یازدهمین دوره از مسابقات قرآن و معارف اسلامی هندیجان هستیم که دراین مسابقات در سطح مدارس هندیجان برگزار می‌شود و ۳۵۰ دانش‌آموز هندیجانی در آن با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رئیس آموزش و پرورش هندیجان گفت: در این مسابقات ۲۲۰ نفر در رشته  قرآن که شامل حفظ، قرائت و تفسیر است و ۱۳۰ نفر نیز در رشته معارف که شامل صحیفه سجادیه، اذان، احکام و نهج‌البلاغه است با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حیاتی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به قرآن در زندگی گفت: همه ما یک وظیفه‌ای در قبال قرآن داریم و آن نیز این است که قرآن را به فرزندان خود یاد داده.علاوه بر این باید در همه کارها و اعمال خود قرآن را معیار سنجش قرار داده و بر اساس آن عمل کنیم.

رئیس آموزش و پرورش هندیجان خاطرنشان ‌کرد: قرآن کریم در حقیقت بصیرت و نورانیت را به مسلمانان تقدم می‌کند و موجب بصیرت‌افزایی می‌شود.

حیاتی عنوان کرد: تفکر و تدبر در قرآن به این معناست که ما باید با نگرش در آیت خداوند به فرامین قرآن عمل کنیم.

وی درپایان گفت: به همه شما دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که در زندگی خود توجه به یاد خدا و قرائت قرآن را از یاد نبرید تا بتوانید بسیاری از مشکلات زندگی را با توکل به خدا و عمل به قرآن پشت‌سر بگذارید.

انتهای خبر/ وهاب شیرعلی