اجرای طرح محیط یار در ۱۱ مدرسه بهبهان

خورنا: رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان از اجرای طرح محیط ‌یار در ۱۱ مدرسه این شهرستان خبر داد.

فرخ شیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: در روز ۱۱ بهمن ماه گروه «رفتگران طبیعت»، «فعالان محیط زیست» و محیط یاران به همراه خانواده‌های خود، همچنین گروه‌هایی از رفتگران طبیعت استان خوزستان اقدام به جمع آوری زباله‌های یکی از تفرجگاه‌های زیبای بهبهان با نام پارک ساحلی خارستان خواهند کرد.

وی افزود: سازمان محیط زیست در حدود ۵۰ سال است که در ایران در حال فعالیت است . پیشتر فعالیت‌های سازمان در خصوص شکار و صید بود ولی در حال حاضر فعالیت‌های این سازمان مباحث مربوط به آلاینده‌ها را نیز در بر می گیرد.

این مسئول  با بیان اینکه  درسال‌های اخیر سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام به تغییر رویه مبارزه با تخلفات زیست محیطی از حالت برخورد فیزیکی به روش فرهنگ سازی عمومی کرد است تصریح‌کرد: اجرای طرح محیط یار یکی از اقداماتی است که در راستای فرهنگ‌سازی عمومی و حفاظت از محیط زیست انجام گرفته است.

شیرعلی اضافه‌ کرد: نحوه کار به این‌صورت است که ابتدا تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های محیط زیست یا وابسته به آن انتخاب و توسط سازمان محیط زیست آموزش داده می‌شوند، سپس با هماهنگی آموزش و پرورش به مدارس اعزام و دانش آموزان را در مباحث آلودگی‌ها به خصوص آلودگی‌های آب، هوا ، خاک و پسماندها و همچنین حفظ و نگهداری حیات وحش و فضاهای سبزآموزش می‌دهند.

رئیس اداره محیط زیست بهبهان هدف از اجرای طرح محیط‌یار را فرهنگ‌سازی و تحقق شعار « هر فرد خودش حافظ محیط زیست باشد » دانست و افزود :در ۱۱ مدرسه این طرح به اجرا در آمد و بعد از آموزش ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز تعداد ۴۱۲ نفر به عنوان محیط یار انتخاب شدند.این اقدام با همکاری یک سازمان مردم نهاد و علاقمند به طبیعت با نام «فعالان محیط زیست بهبهان» در سطح مدارس انجام شد.