تعزیرات حکومتی ماهشهر به ۱۵۰۰ پرونده تخلف رسیدگی کرد

خورنا: رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری به یک‌هزار و ۵۷۴ پرونده تخلفات در این شهرستان رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، علی‌قلی پارسا پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: بیشترین آمار شکایات در شهرستان بندر ماهشهر، در رابطه با بحث خدمات اعم از تعمیرکاران ماشین‌آلات، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و کارهای تعمیراتی است که فاقد نرخنامه هستند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار پرونده‌های ارسالی به این اداره در زمینه عدم درج قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر همچنین عرضه خارج از شبکه سوخت را یکی از عمده پرونده‌های تشکیل شده در این اداره عنوان کرد و افزود: به دلیل همجواری شهرستان بندر ماهشهر به مرزهای آبی، حجم پرونده‌های قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه آن، حجم زیادی از پرونده‌های تشکیل شده در این اداره را به خود اختصاص داده است.

پارسا به آمار ۱۰ ماهه این اداره اشاره کرد و اذعان داشت: در این مدت در بخش کالا و خدمات یک هزار و ۲۶۸ پرونده در این اداره تشکیل شد که به یک‌هزار و ۲۶۴ پرونده رسیدگی و متخلفان آن تعزیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی نیز ۲۸۶ پرونده به اداره تعزیرات حوکمتی ارسال شد که ۲۸۵ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و در این ارتباط احکام متناسب صادر شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر افزود: در بخش قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی نیز ۳۴ پرونده به این اداره ارسال شده که به ۲۵ پرونده رسیدگی شد.

پارسا اضافه کرد: در این مدت ۱۰ ماهه مبلغ ۲۱ میلیارد و ۵۹۹ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۴۷۳ ریال جریمه از متخلفان وصول شد.

وی در ادامه اظهار داشت: براساس قوانین مطرحه تمامی ادارات، دستگاه‌ها و شرکت‌ها موظف به تمکین از آرای اداره تعزیرات حکومتی هستند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر اذعان داشت: با این وجود تاکنون چندین نامه به پایانه‌ بندر امام مبنی بر عدم ارائه خدمات به چندین شرکت حمل و نقل ارسال شده، اما مدیریت این پایانه هیچ اقدامی در این ارتباط صورت نداده است.

پارسا با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل مزبور به دلیل انجام تخلفات محکوم شده‌اند، تصریح کرد: در این ارتباط با مدیریت پایانه بندر امام نامه‌نگاری صورت گرفته و از این پایانه خواسته شد از ارائه هرگونه خدمات به این شرکت‌ها خودداری کند.

وی در پایان اضافه کرد: اما مدیر پایانه بندر امام هیچ توجهی به این موضوع نکرده و همچنان به شرکت‌های حمل و نقل متخلف خدمات ارائه می‌شود.