اجرای طرح ۵۰۰ هزار هکتار کشاورزی برای جلوگیری از انتقال آب کارون

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای طرح اختصاص ۵۰۰ هزار هکتار زمین به کشاورزی طبق دستور رهبری گفت: این کار می‌تواند از انتقال آب کارون جلوگیری کند.

سیدشریف حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سفر رئیس جمهور دولت یازدهم به خوزستان دارای معایب و محاسنی بود و به دلیل اینکه سفر پایان یافته است معایب را کنار می‌گذاریم و تنها به محاسن می‌پردازیم.

وی با تقدیر از مدیران استانی و کسانی که تلاش کردند نخستین سفر رئیس جمهور به خوزستان باشد، تصریح کرد: از دستاورهای سفر می‌توان انتقال آب شرب از کرخه به اهواز را نام برد که انجام شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس در این خصوص اضافه کرد: نمایندگان مجلس در رابطه با طرح آبرسانی غدیر پیگیری‌های مجدانه‌ای انجام دادند و در دولت گذشته اعتباراتی برای این مسئله در نظر گرفته شد.

وی افزود: نوید انتقال آب شرب از کرخه به شبکه آب شرب اهواز توسط دکتر روحانی به مردم خوزستان داده شد و در هفته گذشته نیز صورت گرفت.

حسینی به طرح اختصاص ۵۰۰ هزار هکتار زمین به کشاورزی طبق دستور رهبری اشاره کرد و گفت: اگر دولت بتواند این کار را سه ساله انجام دهد کار بزرگی است که می‌تواند از انتقال آب کارون نیز جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اگر این زمین‌ها آماده کشت شود به آب نیاز پیدا می‌کنیم در نتیجه انتقال آب بی‌معنی می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس در رابطه منطقه آزاد شدن شهرهای آبادان و خرمشهر اذعان کرد: من به عنوان نماینده مردم معتقدم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر باید منطقه آزاد شود زیرا اگر تنها شهر‌ها منطقه آزاد شوند باعث عقب‌افتادگی روستا‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع مهم و اساسی که ما به دنبال آن هستیم مسئله انتقال آب کارون است عنوان کرد: روز اول همه گفتیم مردم خوزستان مخالفتی با انتقال آب شرب برای قسمت‌هایی که با مشکل آب شرب مواجه هستند ندارند.

حسینی افزود: با انتقال آب کارون به اصفهان و فلات مرکزی به اسم شرب مخالفیم زیرا در عدد و رقم ثابت می‌کنیم که اصفهان هیچ نیازی به آب شرب ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه در اصفهان مدیریت صحیح مصرف آب وجود ندارد عنوان کرد: اگر استانی در تامین آب شرب خود مشکل داشته باشد هیچ‌گاه به برنج‌کاری و کشت گندم اقدام نمی‌کند بنابراین اصفهان نیازی به آب شرب خوزستان ندارد.