بهره برداری از محور ۴ بانده امیدیه به ماهشهر

خورنا: رییس اداره راه و شهرسازی امیدیه گفت: عملیات چهار بانده کردن محور ترانزیتی امیدیه به سمت ماهشهر، بزرگترین بندر تجاری کشور، مراحل پایانی را طی و درآستانه بهره برداری است.

ˈرضا شیخ پورˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور ۵۵ کیلومتر طول دارد که ۲۲ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی امیدیه از شهریور امسال به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفته و مابقی مسیر هم تا دو هفته آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این محور از چهار سال پیش آغاز شده اما به دلیل باتلاقی بودن مسیر و نیز کمبود اعتبارات به کندی پیش می رفت.

شیخ پور اعتبار ساخت این محور را در مجموع ۳۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اعلام و گفت: به دلیل کندی در اجرای عملیات به طور عمده در حوزه استحفاظی امیدیه ساخت این جاده در دو مرحله به دو پیمانکار مختلف واگذار شد.

وی افزود: قسمت دوم مسیر در حوزه استحفاظی ماهشهر هم اینک در مرحله خط کشی و نصب علایم است که تا دو هفته دیگر زیر تردد می رود.

رییس اداره راه و شهرسازی امیدیه گفت: جاده قدیم امیدیه ، ماهشهر به طول ۵۵ کیلومتر دو طرفه و متعلق به شرکت نفت که قدیمی بوده و بیش از ۳۰سال قدمت دارد و به همین دلیل دیگر جوابگوی نیاز موجود نیست و باید محور جدید جایگزین آن شود.

وی افزود: در محور قدیم به علت ارتفاع دو متری از سطح جاده و دو طرفه بودن تصادفات بیشتری به صورت عمده به صورت شاخ به شاخ به وقوع می پیوست که در محور جایگزین دیگر شاهد چنین مسایلی نخواهیم بود.

شیخ پور گفت: از طریق این محور و از طرف امیدیه وسایط نقلیه ترانزیتی از سمت شیراز و کهگیلویه و بویر احمد برای بارگیری به سمت بندرعزیمت می کنند که با بهره برداری محور جدید امیدیه ، ماهشهر بار ترافیکی به نسبت زیادی کاهش می یابد.