احضار نماینده اهواز به قوه قضائیه به دلیل تشویش اذهان عمومی

خورنا: نماینده اهواز در مجلس از ارسال احضاریه قوه قضائیه به وی به دلیل تشویش اذهان عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدشکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خانه ملت در تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری گفت: چند نفر از قضات در حوزه انتخابیه بنده در مسائلی دخالت کردند که هیچ ارتباطی به آنها ندارد. بنده در تذکرم نام هیچ شخصی را نیاوردم و نام هیچ کس را مطرح نمی‌کنم.

وی افزود: نمایندگان مجلس دربرابر تمام ملت مسئول هستند و حق دارند درباره تمام مسائل اظهار نظر کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ روز پیش آقای آشوری عضو هیأت رئیسه احضاریه‌ای را برای بنده آورد و اعلام کرد رئیس بازپرسی یک شعبه بنده را احضار کرده است و باید به آنجا بروم، بنده ناراحت شدم از این جهت که چرا عضو هیأت رئیسه به من می‌گوید شما بروید، البته بنده آن را امضا نکرده و گفتم هیأت رئیسه موضوع را بررسی کند.

به گفته وی بنده نام کسی را نیاوردم و به کسی توهین نکردم ولی متاسفانه در احضاریه‌ای که آمده بود، نوشته شده بود به دلیل تشویش اذهان عمومی، من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که ما اقدام به تشویش اذهان عمومی کردیم، جز اینکه از حق مردم دفاع کردیم و بر اساس وظیفه قانونی‌مان تذکر دادیم،‌خواهش می‌کنم هیأت رئیسه، وزارت دادگستری و دستگاه قضایی موضوع را بررسی کند و به نظرم باید اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی را مجددا مطالعه کنند.

در ادامه محمدرضا باهنر در پاسخ به تذکر موسوی گفت: بهتر است شما با آقای دهقان مذاکره کنید. در هیأت رئیسه مجلس، هیأتی در این زمینه وجود دارد که موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: طبق تفاهم مجلس با قوه قضائیه، اگر نماینده‌ای توسط این قوه احضار شود، باید از طریق هیأت رئیسه مجلس باشد تا در ابتدا موضوع مورد بررسی قرار گیرد و مباحث با هم خلط نشوند.

باهنر خاطرنشان کرد: یک زمانی نماینده‌ای موضوعی را مطرح می‌کند که در راستای وظایف نمایندگی اوست و این موضوع قابل تعقیب نیست اما زمانی هم اتفاق می‌افتد که بعضا نماینده‌ای اتهامی را متوجه شخصی می‌کند یا عملی را انجام می‌دهد که قابل تعقیب است، این مسائل باید بررسی شوند.