لزوم تاسیس دانشگاه شهرداری در کلانشهر اهواز

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تاسیس دانشگاه شهرداری در اهواز و پیوند بین تجربه و تخصص بسیاری از مشکلات موجود شهرداری اهواز را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز مریم ابریشم‌کار عصر امروز در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در اکثر برنامه‌های انتخاباتی کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از انتخابات این برنامه اصولی به فراموشی سپرده می‌شود و کلانشهری مانند اهواز با وجود دانشگاه‌های مهمی چون شهید چمران، جندی شاپور و علوم و تحقیقات از ظرفیت عظیم علمی موجود و پیوند واقعی بین صنعت و دانشگاه خبری نیست.

عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: هر یک از پژوهش‌ها و کارهای تحقیقاتی دوره کار‌شناسی ارشد و دکتری به عنوان یک سند علمی برای طرح و اثبات یک موضوع بوده و می‌تواند به عنوان پایه اساسی برنامه ریزی در انجام کار‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در صورت استفاده از نتایج به دست آمدهٔ متخصصین در رشته‌های مختلف علمی بسیاری از مشکلات ناشی از عدم کارآمدی سیستم‌های سنتی برطرف می‌شود.

ابریشم کار با بیان اینکه از این طریق فضای اشتغال برای جوانان متخصص فراهم می‌شود عنوان کرد: شهرداری به عنوان قلب اجرایی امور شهری نیازمند استفاده از تخصص‌های مرتبط است و به این ترتیب بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی به دانشگاه شهرداری اشاره کرد و گفت: در تمامی کلانشهر‌ها علاوه بر استفاده از تخصص‌ها به منظور ارتقا کیفیت و بهبود کار، دانشگاه شهرداری را برای پرسنل خود راه اندازی کرده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه خلا دانشگاه شهرداری در کلانشهر اهواز دیده می‌شود تصریح کرد: در صورت تاسیس دانشگاه شهرداری در اهواز و پیوند بین تجربه و تخصص بسیاری از مشکلات موجود شهرداری اهواز برطرف می‌شود.

وی افزود: می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک اهواز نیز هم چون دیگر کلانشهر‌ها، مجموعه‌ای متخصص و کارآمد را در شهرداری خود دارا باشد.

ابریشم کار به بازدید خود از برخی مناطق محروم اهواز اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از برخی محلات مانند لشکرآباد (خیابان انوشه)، فرهنگ شهر، شهرک دانشگاه، کوی مجاهد و کوی معین‌زاده داشتم در جریان مسائل و مشکلات شهروندان در این مناطق قرار گرفتم.

وی ادامه داد: مشکل اساسی شهروندان در این مناطق فاضلاب نامناسب، جمع شدن فاضلاب در سطح خیابان‌ها و کوچه‌ها، کمبود فضای سبز، آسفالت نامناسب، سرعت گیرهای غیر اصولی و همچنین کمبود پل عابر پیاده بود.

عضو شورای شهر اهواز به خیابان انوشه و اغذیه فروشی‌های واقع در آن اشاره کرد و گفت: امروزه خیابان انوشه نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور به عنوان یک منطقه توریستی و تفریحی تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: بهتر است طرح و برنامه‌ای برای بهبود و ساماندهی این محل در دستور کار شهرداری قرار گیرد تا به صورت یک مرکز توریستی و زیبا برای شهروندان و مهمانان درآید.