آبی که از خوزستان به اصفهان رفته بیش از مصارف شرب است

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تاکنون آبی که از خوزستان برای استان اصفهان رفته، بیش از مصارف شرب این استان است و به این مسئله اعتراض داریم.

سیدشریف حسینی اظهار کرد: اینکه آبی که برای مصارف کشاورزی از خوزستان خارج می‌شود نام مصارف شرب بر آن بگذارند را قبول نداریم و به این دلیل برای نظارت دقیق در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بارها در این زمینه تذکر داده‌ایم، افزود: خوزستانی‌ها هم حاضر نیستند که مردم دیگر استان‌ها آب شرب نداشته باشند ولی خوزستان مشغول کشاورزی باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: اما معتقدیم که اگر استانی در تأمین آب شرب خود دچار تنگنا باشد هیچ‌گاه دست به کشت برنج نمی‌زند و به این دلیل استان اصفهان نیازی به آب خوزستان ندارد.

وی در ادامه گفت: در استان اصفهان آب به نحو صحیحی مدیریت نمی‌شود.

حسینی ابراز داشت: به همین دلیل باید ابتدا نیازها بر اساس آب موجود برنامه‌ریزی شود و سپس اگر کمبود آبی وجود داشت بار دیگر برای این مسئله تصمیم‌گیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان برای مصارف خود نیاز به آب کارون دارد و اجازه نمی‌دهیم به جز مصارف شرب از سرشاخه‌های کارون آب به فلات مرکزی منتقل شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین عنوان کرد: این مهم مطابق وعده رئیس جمهور در سفر به خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان باید کشاورزی خود را رونق بدهد، افزود: باید برای اجرای طرح موسوم به مقام معظم رهبری در استان خوزستان تلاش جدی به کار بسته شود.

حسینی ادامه داد: در این بخش باید سرعت عمل و دقت نظر را به کار بست تا بتوان در آینده بخشی از مشکلات اشتغال را در خوزستان برطرف کرد.

منبع: فارس