کمبود آرد همچنان از دغدغه های شهرستان رامشیر است

خورنا: سرپرست فرمانداری رامشیر از کمبود آرد به عنوان یکی از دغدغه های نانوایان این شهرستان نام برد.

بیژن بهمئی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با وجود سهمیه کافی آرد که ماهانه در اختیار نانوایان قرار می گیرد همچنان مشکل کمبود آرد باعث شده است که نانوایان نتوانند در تمام ساعات مقرر شده به پخت نان بپردازند و این امر سبب گلایه جمعی از نانوایان این شهر شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان رامشیر ۲۴۵ تن سهمیه شهری و ۱۵۵ تن سهمیه روستایی به نانوایان تعلق می گیرد، دلایل مشکل کمبود آرد را اقدام برخی از نانوایان در فروش آزاد آرد دانست که این امر سبب شده است برخی با خرید آرد آزاد به پخت و فروش نان در خانه روی بیاورند و با این کار یک نوع بازار سیاه در این عرصه ایجاد کنند.

سرپرست فرمانداری رامشیر اظهار کرد: با توجه به اینکه اقدام برخی نانوایان به کم فروشی یا آزاد فروشی از لحاظ قانونی تخلف حساب می شود لذا از اداره صنعت، معدن و تجارت تقاضای بازرسی مداوم و برخورد با متخلفان را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آرد در شهر رامشیر توسط سه عامل میان ۲۹ نانوایی توزیع می گردد و هر کیسه آرد چهل کیلویی به نرخ دولتی ۲۴۵ هزار ریال در اختیار نانوایان قرار می گیرد اما همین کیسه آرد در بازار آزاد تا ۵۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.