کارون برای انتقال آب شرب هم آب ندارد/ هشدار برای مرگ کارون

خورنا: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: حتی برداشت آب شرب هم از سرشاخه‌های کارون منطقی نیست و به مرگ این رودخانه منجر می‌شود.

محمدجواد سعدون‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به گفته نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، احیای کارون جمله مناسبی است که ما را متوجه خطراتی که در انتظار این رودخانه است می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید کارون را نجات دهیم و آن را احیا کنیم، اضافه کرد: کارون نزدیک به مرگ است و نباید تنها دست روی دست گذاشت و نظاره‌گر این وضعیت بود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در موقعیت کنونی حساس این رودخانه، برداشت حتی آب شرب از سرشاخه‌های کارون بسیار خطرناک است و مطمئنا مرگ تدریجی آن را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: کارون حتی قابلیت تامین آب شرب مردم این استان را ندارد چه برسد به اینکه آن را به دیگر استان‌ها و شهرهای انتقال دهیم.

سعدون‌زاده همچنین عنوان کرد: کارون نیاز به مراقبت ویژه دارد و امیدواریم مسئولان ملی و استانی اهمیت این موضوع را به اندازه کافی درک کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معارفه مدیر جدید سازمان آب و برق خوزستان ابراز داشت: امید است مدیریت جدید این سازمان بتواند در راستای محافظت از کارون با تدبیر جدید اعمال نظر کند.