۱۳قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی منعقد شد

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از انعقاد ۱۳قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) به ارزش دو هزار و ۳۴۰میلیارد ریال در ۱۰ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ؛ ˈعلیرضا خجستهˈ، با اشاره به روند صعودی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بیان داشت: این قرارداد های سرمایه گذاری بیشتر در قالب طرح های خدماتی از جمله ساخت مخازن نفتی، مخازن روغن خوراکی ،انبارهای چند منظوره و مجتمع های خدمات رفاهی در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به منظور توسعه ظرفیت های بندری و رونق کسب و کار به امضا رسیده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر طرح های منعقده یاد شده، ۱۶طرح سرمایه گذاری به ارزش بیش از هشت هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال در زمینه فعالیت های صنعتی و خدماتی درحال انجام مراحل انعقاد است که پیش بینی می شود تا پایان سال به مرحله انعقاد قطعی برسد.

خجسته پیش بینی کرد تا پایان سال جاری در مجموع ، ۲۹ قرارداد به ارزش ۱۱هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) منعقد شود.

بندر امام خمینی (ره)با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی هرمزگان است.

این بندر که در ۱۰۰کیلومتری جنوب اهواز واقع شده بزرگ ترین پایانه صادراتی فرآورده های نفتی کشورمان به شمار می رود.