اصلاح ۴۳ کیلومتر شبکه فرسوده آب در مسجدسلیمان

خورنا: مجری طرح اصلاح شبکه آب مسجدسلیمان گفت: با دریافت مجوز لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی پس از چهار سال پیگیری، عملیات اصلاح ۴۳ کیلومتر دیگر از شبکه فرسوده آب این شهر آغاز شد.

به گزارش خورنا، ˈرضاییˈ روز شنبه یادآوری کرد: از سال ۸۰ در یک حرکت گسترده و منسجم حدود ۷۵ درصد از شبکه فرسوده و انشعاب های آب مسجدسلیمان به طول ۳۲۰ کیلومتر اصلاح و نوسازی شده است.

وی افزود: امسال نیز این روند ادامه یافت و اصلاح ۱۰ درصد دیگر از شبکه در مناطق مراد آباد، پنج بنگله و کمپ کرسنت آغاز شد.

مجری طرح اصلاح شبکه آب مسجدسلیمان مناطق مورد اشاره را جزو مناطق مشکل دار در حوزه آب رسانی نام برد که با اصلاح شبکه فرسوده آن ها مشکلات آب شرب حدود ۲۲۰ خانوار ساکن در این مناطق برطرف می شود.

وی با اشاره به این که در طول این مسیر خطوطی به اقطار ۹۰ تا ۶۰۰ میلی متر کار در دست اجراست، اظهار کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری قسمت عمده ای از این مسیر را اصلاح و وارد مدار کنیم تا این تعداد مشترک از آب شرب پایدار تری نسبت به قبل برخوردار شوند.

رضایی بروز برخی موانع مانند صادر نشدن مجوز از سوی میراث فرهنگی و کمبود اعتبار را علت تاخیر در اجرای این طرح عنوان کرد و از پیگیری های لازم در خصوص اجرای خط انتقال از مخزن تنگ مو تا باغ چشمه علی این شهر خبر داد.

وی گفت: به منظور پایداری آب شرب ساکنان منطقه باغ چشمه علی این طرح به طول بیش از دو هزار متر خط لوله ۲۵۰ میلی متر پلی اتیلن در مرحله انجام مقدمات لازم برای اجراست.