ماهشهر رتبه نخست پیشگیری مواد مخدر در خوزستان را دارد

خورنا: سرپرست فرمانداری شهرستان ماهشهر گفت: این شهرستان در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر رتبه نخست استان را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر سیدجعفر طباطبایی پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش پیاده‌روی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: شهرستان بندر ماهشهر در بحث پیشگیری از مواد مخدر رتبه اول استان را داراست.

وی افزود: این رتبه، مرهون تلاش شبانه‌روزی نهادها و دستگاه‌های مرتبط از جمله نیروی‌انتظامی و دستگاه قضایی است، ضمن اینکه شهروندان نیز تعامل و همکاری بسیار خوبی با نهادهای مرتبط دارند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به خطرات جدی در زمینه شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه، ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری در همه سازمان‌ها ضروری است.

طباطبایی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید به صورت یک فرهنگ درآید، اذعان داشت: اگر در زمینه آسیب‌های‌اجتماعی آگاهی لازم به جوانان داده شود گام بسیار مؤثری در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برداشته می‌شود.

وی به اهمیت پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و افزود: پیشگیری مقدم بر درمان و بسیار مهم است، به همین دلیل ارائه اینگونه آموزش‌ها می‌تواند نقش تأثیرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: امروزه مصرف مواد مخدر از شکل سنتی به سمت نوع صنعتی آن درآمده و این موضوع زنگ خطری است که مدتهاست برای جوانان به صدا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهروندان ماهشهری امروز همگام با دیگر هم‌استانی‌ها، به بهانه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر همایش پیاده‌روی را برگزار کردند.