اعطای تسهیلات بدون سود با ۴ درصد کارمزد در خوزستان

خورنا: عدنان لویمی تسهیلات موسسه راسخون را بدون سود و فقط با ۴ درصد کارمزد عنوان کردو افزود: این موسسه تا سقف ۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند و دارندگان حساب حق عضویت می توانند تا دو برابر موجودی خود تسهیلات دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بصورت قرض الحسنه از اهداف مهم تأسیس این موسسه بوده است اظهار داشت:دریافت سپرده از اشخاص حقیقی فقط بصورت قرض الحسنه، دریافت تسهیلات بدون سود،و قبول هدایای خیرین از جمله فعالیت های عمده این موسسه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: موسسه قرض الحسنه راسخون یک واحد پولی و مالی با نیت خیرخواهانه  است که به منظور انجام خدمات عام المنفعه، کمک به تأمین نیاز مشتریان و اعضاء صندوق اقدام به اعطای وام بدون بهره از طریق جذب و در یافت وجوهات مردم که بصورت اهدایی یا قرض الحسنه در اختیار این موسسه قرار گرفته است فعالیت  می نمایند.
لویمی تصریح کرد: هم اکنون صندوق قرض الحسنه راسخون در ۳۱ استان کشور صاحب شعبه می باشد.
وی گفت: موسسات و نهادهای دولتی در صورت افتتاح حساب مسدودی می توانند از افزایش ۲۰ درصدی تسهیلات موسسه تا سقف ۲ میلیارد ریال استفاده کنند.
وی همچنین از نام گذاری جدید موسسه در سال آینده بنام بانک وقف خبر داد وگفت:
طی مذاکرات صورت گرفته بین مسئولین اداره اوقاف و اداره مجوزهای بانک مرکزی مقرر شده تا در جهت توسعه موسسه قرض الحسنه راسخون از ابتدای سال جدیدنسبت به افزایش شعب و تغییر نام موسسه به بانک وقف صورت می گیرد.
عدنان لویمی عنوان کرد: جلسه ای با حضور رأسای امور شعب بانک ملی ایران و مسئولان اداره اوقاف امور خیرین استان و مسئول موسسه راسخون در استان خوزستان برگزار شد، که در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه بانک ملی ایران با موسسه راسخون و همچنین گسترش ارتباط بین طرفین و ارائه خدمات بیشتر بر اساس  این تفاهم نامه منعقد شد و همچنین بر لزوم اجرای طرفین از تفاهم نامه و تعاملات متقابل تأکیدشد.
شایان ذکر است هم اکنون این شعبه در اهواز کیان آباد در خیابان ۱۰ اصلی جنب بانک سرمایه واقع شده است و در حال حاضر صندوق قرض الحسنه راسخون زیر نظر بانک ملی فعالیت می نماید و امور اعطای وام به مراجعان از سوی بانک ملی انجام می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این صندوق،ایجاد تسهیلات برای خدام، بقای متبرکه، خدام مساجد و هیئت های امنای مساجد و بقاع در سطح استان خوزستان  با معرفی اوقاف امور خیریه و همچنین عموم مردم جهت استفاده از قرض الحسنه بدون ربا می باشد.
وی با اشاره به سخن امام صادق (ع)که فرمودنند:بر درب های  بهشت نوشته شده است برای صدقه ۱۰ و برای قرض ۱۸ برابر پاداش خواهد بود،افزود:تسهیلات قرض الحسنه موسسه راسخون طی سرمایه گذاری بدون ربا  و از اجر معنوی و اخروی با پرداخت امکانات و تسهیلات ویژه برخوردار است.
وی با اشاره به تبصره سه ماده یک قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب ۲۲/۱۰/۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت:فعالیت صندوق  های قرض الحسنه از مصادیق اشتغال به عملیات بانکی می باشد،دستوالعمل اجرایی تأسیس،فعالیت و نظارت بر صندوق های قرض الحسنه تعیین گردیده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فاروق یا عرض سلام از دیدگاه اینجانب این بانک بسیار ایده آل می باشد .لطفا تسهیلات بدون سود با کارمزد 4 درصد خودتان را از سقف پنجاه میلیون ریال به مبالغ بالاتری افزایش دهید .