کمبود آرد در رامشیر

خورنا: شهرستان رامشیر ماهانه ۴۰۰ تن سهمیه آرد دارد که ۲۴۵ تن سهمیه نانوایان شهری و ۱۵۵ تن آن سهمیه روستایی است .

به گزارش خبرنگار خورنا از رامشیر، جلسه شورای آرد و نان شهرستان رامشیر با حضور نانوایان در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه سرپرست فرمانداری رامشیر با اشاره به جمعیت ۲۵ هزار نفری رامشیر در این خصوص گفت : شهرستان رامشیر ماهانه ۴۰۰ تن سهمیه آرد دارد که ۲۴۵ تن سهمیه نانوایان شهری و ۱۵۵ تن آن سهمیه روستایی است و با این میزان سهمیه نباید مشکل کمبود آرد در شهرستان وجود داشته باشد.

بیژن بهمئی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه برخی از نانوایان با زیر پا گذاشتن قانون اقدام به فروش آزاد آرد می کنند اظهار داشت :  از اداره صنعت ، معدن  و تجارت خواست بازرسی مداوم و مستمر در رابطه با کم فروشی و هرگونه فروش آزاد آرد صورت گیرد و با متخلفان برخود جدی نمایند.

همچنین نانوایان با گلایه از اینکه با سهمیه آرد کنونی نمی توانند تداوم پخت نان در ساعات مقرر شده را رعایت کنند خواستار برخورد با افرادی شدند که در خانه اقدام به پخت و فروش نان می کنند و همین امر باعث به وجود آمدن بازار سیاه در خرید آرد شده است.

گفتی است آرد در شهر رامشیر توسط سه عامل میان  بیست و نه  نانوایی توزیع می گردد  و هر کیسه آرد چهل کیلویی به نرخ دولتی ۲۴۵ هزار ریال در اختیار نانوایان قرار می گیرد اما همین کیسه آرد در بازار آزاد تا ۵۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

انتهای خبر/ رضا اکبری