اولین وعده رییس جمهور به خوزستانی ها محقق شد/ بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر اهواز

خورنا: طرح آبرسانی به شهر اهواز از رودخانه کرخه به عنوان وعده رئیس جمهور در سفر به خوزستان امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
طرح آبرسانی به شهر اهواز از رودخانه کرخه به عنوان وعده رئیس جمهور در سفر به خوزستان امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح یک تلمبه خانه با ظرفیت ۱۰ متر مکعب بر ثانیه و یک مخزن ۴۲ هزار متر مکعب از نوع فلزی و یک خط انتقال برق به طول ۲۰ کیلومتر به ظرفیت ۱۳۲ کیلو ولت و پست ۱۳۲ و ۳۳ کیلو ولت انجام شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۸۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: برای انتقال آب کرخه به شهر اهواز ۱۸۲ کیلومتر لوله گذاری و کانال کشی شده است.
آقای چیت چیان با اشاره به اینکه طرح انتقال آب به شهر اهواز در اولویت اول مرحله دوم آبرسانی غدیر به بهره برداری می رسد افزود: در اولویت دوم این طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان و شادگان آبرسانی می شود.
وی گفت: برای اطمینان از بهداشتی بودن آب و به علت شست و شوی کامل لوله ها آب وارد لوله ها شده است ولی داخل شبکه نشده است که ظرف چند روز آینده مردم مناطق زیر پوشش تصفیه خانه کیان آباد اهواز می توانند از این آب استفاده کنند.
وزیر نیرو گفت: تا قبل از تابستان آینده با ساخت یک لوله انتقال به تصفیه خانه شرق اهواز تمامی مردم اهواز به صورت ۱۰۰ درصد از آب با کیفیت و مناسب استفاده خواهند کرد.
آقای چیت چیان با بیان اینکه تمامی تجهیزات این طرح از جمله لوله ها ، ترانس ها ساخت متخصصان کشورمان است افزود: نخستین بار در کشور از پمپ های بزرگ در طرح آبرسانی غدیر استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه در مرحله اول طرح غدیر به شهر خرمشهر و بخشی از شهر آبادان آبرسانی شد ، افزود: در مرحله سوم طرح آبرسانی غدیر همه شهرها از آب رودخانه دز استفاده خواهند کرد.