استاندار خوزستان: مدیران مخالف دولت تدبیر و امید تغییر می کنند

خورنا: همان طوری که رییس جمهور در سفر اخیر خود به خوزستان بیان کرد موضوع انتقال به غیر از آب شرب منتفی است.
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران که پس از جلسه شورای اداری استان برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
مقتدایی  در خصوص اظهارات معاون پارلمانی ئیس جمهور مبنی بر مصوبه نداشتن سفر رئیس جمهور به خوزستان اظهار داشت:دلیل مصوبه نداشتن سفررئیس جمهور این است که در جای جای استان پروژه های نیمه تمام وجود دارد و مصوبه های زیادی در خصوص مسائل استان وجود دارد و دیگر جایی برای مصوبه جدید باقی نمانده است.
وی افزود:وقتی پروژه ای مصوبه دارد باید آن را تقویت کرد مصوبات پروژه آب غدیر یا طرح۵۵۰هزار هکتاری از گذشته بوده اند ولی در سفر رئیس جمهور  اعتبارات  زمان برای پروژه ها مشخص شده است.
استاندار خوزستان ادامه داد:سفر رئیس جمهور پربرکت بود ولی کار یا مصوبه جدیدی نداشته است چرا که کار جدید زخمی کردن و پیوست دادن به کارهای نیمه تمام قبل است.
مقتدایی تاکید کرد:مطمئن هستم که اگر به قابلیت ها و توانمندی های استان  توجه کنیم جای کار بسیاری دارد.
وی عنوان کرد: پس از یک سال نمود برخی تغییرات در استان قابل مشاهده است وطبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است پس از ۲سال می توان تغییراتی در شاخصه ها را دید.
استاندار خوزستان در پاسخ به سوال دیگر  در خصوص علت آلودگی و تنگی نفس بیش از ۲۰هزار نفر از مردم خوزستان گفت:صراحتا می گویم عامل اصلی آلودگی هوای اهواز صنایع هستند اگر کسی می گوید که ما نیستیم بیاید ثابت کند اینکه کدام بیشتر یا کمتر است بحث دیگری است ولی عامل اصلی صنایع هستند.
وی در پاسخ به اینکه چه برخوردی با دستگاه های متخلف در این مساله صورت گرفته است عنوان کرد:برخورد و پیگیری با دستگاه های مربوطه است وتنطیم  دادخواست مرتبط با این مساله با سازمان های ذیربط است که آن را به دادگستری ارائه دهند.
استاندار خوزستان خاطر نشان کرد:هرکسی گفته است در خصوص علت الودگی هوا اطلاع رسانی نشود حرف بی ربطی زده است ما گفته ایم در خصوص این موضوع تمام اطلاعات لازم به مردم داده شود.
مقتدایی در پاسخ به سوال در خصوص تصمیم دولت در خصوص انتقال آب کارون گفت: همان طوری که رییس جمهور در سفر اخیر خود به خوزستان بیان کرد موضوع انتقال به غیر از آب شرب منتفی است. ضمانت  اجرایی این دستور رییس جمهور نیز مصوبه شورای عالی آب و مراکز نظارتی  کشور است
استاندار خوزستان در خصوص تغییرات در حوزه فرمانداران و مدیران استان نیز گفت:هر وقت صلاح بدانم تغییرات مدیریتی در استان را کلید خواهم زد. وی بخشنامه وزارت کشور در خصوص انتخاب فرمانداران از میان پرسنل وزارت کشور اشاره داشت و گفت: از معدود استاندارانی هستم که توانسته است ۵ معاون خود را منصوب کند. در استان به دنبال تغییر هیچ مدیری نیستم و با هیچ فکر سیاسی مخالف نیستم. مگر اینکه با تفکر دولت تدبیر و امید و دیدگاه های مدیریت ارشد استان مخالف باشد. اگر هم وزراتخانه ای به نتیجه رسید که تغییر دهد وارد مذاکره می شویم.وی افزود: وقتی کسی ماند عملکردش خوب است و اگر کسی را تغییر دادم یعنی خوب نیست.
وی گفت: باید در مسائل فرهنگی همه سلایق و ذائقه ها در چارچوب موازین شرع و قانون اساسی محترم شمرده شود. همه مردم عائله نظام هستند و از حقوق شهروندی برخودارند.استاندار خوزستان اجرای کامل برنامه های مدنظر خود در حوزه فرهنگی و هنر استان را به بعد از تغییرات مدیریتی در این حوزه موکول کرد.
مقتدایی همچنین در خصوص عملکرد خود گفت: اگر عملکرد من خوب است همه وظیفه دارند که حمایت کنند. اگر هم  عملکردی خوبی نداشتم مخالفت ها را به جان می خرم.