آبادان گردی در ایام نوروز در دستور کار شهرداری قرار گرفت

خورنا: شهردار آبادان گفت: آبادان گردی در ایام نوروز یکی از برنامه هایی است که قرار است در نخستین روزهای سال در این شهرستان اجرا شود.

شهردار آبادان پیش از ظهر پنجشنبه در نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد نوروزی شهرداری آبادان با اشاره به موفقیت شهرداری در سالهای گذشته در امر استقبال از میهمانان نوروزی به تشریح وظایف واحدهای شهرداری برای ارایه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی سال ۹۳ پرداخت.

محمود رضا شیرازی گفت: مناطق سه گانه، سازمانهای تابع و دوایر خدماتی شهرداری خود را برای آماده سازی شهر برای استقبال از بهار و نیز پذیرایی مناسب و آبرومند از میهمانان نوروزی آماده کنند.

وی افزود: ستاد نوروزی شهرداری درصدد است تا با زیباسازی محیط شهری، اصلاح و نوسازی مبلمان شهری، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری، راه اندازی مینی بوس های آبادان گردی، ترمیم و آسفالت معابر و خیابانها، گلکاری و درختکاری در میادین و بوستان ها و پارکهای شهر، برخورد با سد معبر، راه اندازی ایستگاه های راهنمای گردشگران و مسافران با عنوان “از من بپرس”، تجهیز و آماده سازی کمپ های نوروزی، تهیه و توزیع نقشه های گردشگری و بروشورهای معرفی آبادان و آثار تاریخی و اماکن تفریحی این شهر، زمینه را برای استقبال از بهار و پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی فراهم کند.

وی از انجام استقبال ویژه از مسافرین در مبادی ورودی شهر، ارائه خدمات اسکان رایگان در پارکها و کمپ ها، اقامه نماز جماعت در پارک ها، انجام مسابقات و بازیهای ورزشی خانوادگی، راه اندازی کشتی گردشگری و تفریحی در اروندرود و قایق های پدالی در پارک بازسازی و رودخانه بهمنشیر به عنوان برخی از برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در ایام نوروز نام برد.

شهردار آبادان از راه اندازی خدمات اینترنت بی سیم در برخی پارک ها در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح ارسال نقشه راهنمای گردشگری از طریق بلوتوث، تعبیه کافی نت و ارائه اینترنت رایگان و گیم نت در کمپ ها و برگزاری مسابقه عکس تحت عنوان «سفره هفت سین ما» از دیگر اقدامات شهرداری برای استقبال و ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی است.

شیرازی از برپایی سفره های نمادین هفت سین در پارک معلم و برخی نقاط اصلی و مهم شهر در ایام نوروز خبر داد.

وی در پایان خواستار همکاری مناسب و تنگاتنگ دستگاه ها و ادارات ذیربط با شهرداری برای استقبال از بهار و میهمانان نوروزی شد.

منبع: مهر