سند رسمی مخالفت شهردار آبادان با پیوستن آبادان به منطقه آزاد!

خورنا: در روزهای گذشته و پس از اعلام پیوستن شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند شاهد اظهار نظرهای متفاوتی از سوی مسئولین شهری بوده ایم.

اینکه در این خصوص کدام یک از آنها حق اظهار نظر دارند و کدام یک نه فعلا بماند!

محمودرضا شیرازی شهردار آبادان یکی از مسئولینی بود که روز گذشته (سه شنبه اول بهمن ماه) در گفتگویی با “خبرگزاری فارس” در آبادان، پیوستن این شهر را به محدوده منطقه آزاد اروند به مردم تبریک گفت!

شیرازی در این گفتگو مزایای اجرای این طرح را فراوان و طرح را حرکت خوب دولت تدبیر و امید و باعث رونق اقتصادی و کسب و کار آبادان و خرمشهر در آینده دانسته است!!!

او در بخشی دیگر گفته که ما این طرح را به فال نیک می‌گیریم!!!

شیرازی در گفتگو با فارس عنوان کرده که این طرح حداقل لطف دولت بوده زیرا حق مردم این دو شهر بیش از این هاست و امیدواریم هر چه بیشتر شاهد توسعه واقعی آبادان و خرمشهر در آینده باشیم.

این درحالی است که شیرازی در تاریخ چهاردهم دی ماه سال جاری با ارسال نامه ای رسمی به ۸ مقصد، رسما مخالفت شدید خود را با پیوستن آبادان به محدوده منطقه آزاد اعلام کرده است.

Shahrdari1

متن نامه(بدون ویرایش)؛

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

احتراما، همانگونه که استحضار دارید اخیرا مسئولان محترم منطقه آزاد اروند، بدنبال توسعه منطقه مذکور و الحاق شهر آبادان، به منطقه آزاد می باشند. با توجه به عملکرد بسیار نا مطلوب یک دهه گذشته منطقه آزاد و محرومیت بیش از اندازه نواحی تحت پوشش آن منطقه نظیر هلال بریم و یا جزیره مینو و بخشهای عمده ای از خرمشهر و نارضایتی شدید شهروندان ساکن در نقاط یاد شده که بعضا با تماس های خود خواهان الحاق به محدوده شهرداری آبادان و جدایی از منطقه آزاد هستند، استدعا دارد اکنون که این شهرداری با عملکرد مثبت خود توانسته رضایت نسبی شهروندان آبادانی را جلب نماید از الحاق شهر و یا مناطق بیشتر شهری به محدوده منطقه آزاد بدلیل آثار زیانبار و قطع درآمدهای شهرداری و افزایش محرومیت نقاط کم برخوردار و خروج سرمایه های این شهر به سمت پایتخت جدا جلوگیری نمایید.
توجه و اهتمام آن مسئول موجب کمال تشکر است./۱۴۰ ب

این سیاست یک بوم و دو هوای شهردار آبادان پرسش هایی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است!

اینکه آیا او به عنوان یک مدیر غیر بومی و در نقش مسافری که پس از انجام ماموریت اش همچون پیشینیان خود آبادان را ترک خواهد گفت، اصلا حق داشته در مورد طرحی که به زندگی و آینده مردم این شهر مربوط می شود اظهار نظر کند پرسشی است که باید پاسخ داده شود!

اینکه در یک بازه زمانی ۱۵ روزه چه اتفاقی افتاد و کدام نیروی محرکه شهردار را از این رو به آن رو کرد نیز پرسشی دیگر است!

منبع: آبادان امروز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اسماعيل سلطانيان نزاد شهرداركه غيربومي است.معلومه كه فكرمنافع خودوكسب عنوان وسرمايه است.فكرمردم زجركشيده آبادان كه نيست.نميداندكه مردم آبادان توجه وضعيتي بوده وهستند.برايش متأسفم