بیکاری و آلودگی هوا نباید به نماد خوزستان تبدیل شوند

خورنا: استاندار خوزستان گفت: بیکاری و آلودگی هوا در خوزستان وجود دارند ولی نباید این دو معضل اجتماعی و اقتصادی به نماد استان تبدیل شوند.

عبدالحسن مقتدایی عصر چهارشنبه در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: باید نگاه و گویشمان را به استان خوزستان که یک سرمایه عظیم است تغییر دهیم و نسبت به این استان مثبت نگر باشیم. اینکه گفته می شود مرکز استان خوزستان یکی از آلوده ترین شهرهای دنیاست و یا بیکاری در استان بیداد می کند یک حقیقت است اما نباید آنها را به عنوان نماد استان جلوه داد.

وی افزود: در سفری که رئیس جمهور به استان داشت به عنوان استاندار خوزستان نه به وی اعتراض کردم و نه پیشنهادی دادم زیرا اعتقاد دارم همه مشکلات را از راه های منطقی و اصولی می توان پیگیری و حل کرد.

مقتدایی اظهار کرد: باید احساس جوابگویی را بین مسئولان استان تقویت کنیم. خوزستان یک استان ثروتمند همراه با فرزندانی با استعداد و یادگارانی شایسته از دوران جنگ است به همین دلیل باید در بخش های مختلف کشور سرآمد باشد.

وی افزود: خوزستان با داشتن اقوامی مختلف و ثروت های فراوان، یکی از منسجم ترین استان های کشور است و راه احقاق حقوق را به روش قانونی مطرح کرده است. استانداری نه خزانه دار و نه تقسیم کننده وظایف و کارهای کشوری است بلکه بخشی از نظام است وظیفه دارد مشکلات مردم را حل کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیر کسی است که در شرایط مختلف بتواند تصمیم گیری بکند. کارهای خاصی و موفقی که در استان انجام می گیرد نتیجه زحمات یک جمع گسترده است به گونه ای که پشت ایده هایی که ارائه می شود زحمات و پی گیری های فراوانی دارد.

وی با اشاره به برگزاری مانور مبارزه با مواد مخدر در شهرهای مختلف استان خوزستان افزود: به عنوان استاندار استان خوزستان از تمام ارگانها و دستگاه ها از جمله صدا و سیما، ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و دادگستری و… تقاضا دارم دست به دست دهند و در هفته مبارزه با مواد مخدر که از ۴ تا ۱۰ بهمن است فعالیت های مناسبی برای آگاهی بخشی به جامعه داشته باشند.

مقتدایی تصریح کرد: روز شنبه باید همه خوزستانی ها برای تظاهر به کاری پسندیده برای جلوگیری از یک کار ناپسند اقدام کنند و همه به هر نوع سلیقه ایی باید در این روزها کارهای اجتماعی خود را افزایش دهند .

استاندار خوزستان گفت: این همه استعداد موجود در استان باید غبار رویی بشود. تا پایان سال حداقل چهار مانور مبارزه با مواد مخدر برگزار می کنیم و اگر موفق بودند تلاش می کنیم آنها را نیز در تقدیم ملی ثبت کنیم.

مقتدایی عنوان کرد: طرح های بعدی که قرار است به صورت عمومی در استان برگزار شود؛ شامل طرح بهداشت عمومی و محیط زیست، طرح امنیت عمومی و مانور ایمنی راه ها است که برای برگزاری هرچه بهتر آن بررسی های خوبی صورت گرفته است.

منبع: مهر