راه اندازی ۲۰۰ سازمان مردم نهاد تا دو سال آینده در خوزستان

خورنا: استاندار خوزستان از راه اندازی ۲۰۰ سازمان مردم نهاد(NGO) تا دو سال آینده در استان خبر داد.

عبدالحسین مقتدایی چهارشنبه شبد در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی کشور قصد دارند برنامه های مختلفی در هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور برگزار کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی خاص استان خوزستان همانند ترانزیت و قاچاق مواد مخدر و اسلحه، مانور مبارزه با مواد مخدر در این استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان با مشکلاتی همچون کمبود نیروی متخصص و امکانات مواجه هستیم، اظهار کرد: در بعد فرهنگی و اطلاع رسانی ما موظف هستیم تا مردم استان را نسبت به این معضل خطرناک آگاه کنیم.

مقتدایی تصریح کرد: هدف استانداری خوزستان از برگزاری مانور مبارزه با مواد مخدر، کاهش مجموعه افراد در معرض خطر این بیماری است. همچنین خانواده های خوزستانی را باید در این مدت نسبت به این معضل اجتماعی و مشکلات پیرامون آن آگاه ساخت.

وی با بیان اینکه همه ادارات و سازمان ها در استان موظف هستند تا با تمام توان و امکانات در برگزاری بهتر مانور مبارزه با مواد مخدر استان تلاش کنند، اظهار کرد: این مانور هم زمان در قالب برنامه های مختلف در شهرستانهای استان نیز اجرا می شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ۷۰ گروه مردم نهاد در سطح استان با شورای مبارزه با مواد مخدر در ارتباط هستند و ما در تلاش هستیم تا تعداد این گروه ها را افزایش دهیم.

مقتدایی رسیدگی به امور کمپ های ترک مواد مخدر را یکی دیگر از برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: بسیاری از مکان های عمومی مانند عطاری ها و فروشگاه های مواد غذایی که در آنها خرید و فروش مواد مخدر صورت می گرفت شناسایی و در چند روز آینده پاکسازی خواهند شد.

وی افزود: کمپ های ترک مواد مخدر در استان به دلیل عدم نظارت با مشکلات فراوانی رو برو هستند. در همین راستا استانداری خوزستان در تلاش است تا با بهره گیری از خیران و بانکهای استان نسبت به بهبود وضعیت این کمپ ها اقداماتی انجام دهد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: من به همه خوزستانی ها قول می دهم که تا دو سال آینده حداقل ۲۰۰ گروه مردم نهاد در سطح استان داشته باشیم

منبع: مهر