خوزستان با وجود منابع غنی چیزی جز آلاینده ها نصیبش نشده است

خورنا: نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان خوزستان با وجود منابع غنی همچون صنایع گاز، نفت و پتروشیمی، چیزی جز آلاینده ها عایدش نشده است.

حبیب آقاجری شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری استانداری خوزستان گفت: در سفر هیئت دولت که هفته گذشته صورت گرفت با همکاری استاندار و مدیران کل استان به خصوص در بخش کشاورزی کار گروه هایی برای بررسی مشکلات استان و انتقال آنها به هیات دولت تشکیل شد.

وی افزود: هیات دولت نیز با توجه به گزارشهای ارایه شده در بخش های آب، کشاورزی و جاده ها قولهایی دادند که از جمله آنها می توان به رفع مشکل آب شرب برخی از شهرهای استان اشاره کرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقیقتا استان خوزستان در مساله آب شرب با مشکل بزرگی روبرو است که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این خصوص مانند طرح غدیر کوثر و جنوب شرق اما همچنان مشکل اصلی بر جای خود باقی و درصد کیفیت آب شرب استان بسیار پایین است و بودجه چهارده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تخصیص داده شده برای آن رقم بسیار کمی است در حالی که بودجه این طرح ها باید بیشتر از اینها باشد.

آقاجری با بیان اینکه استان خوزستان با وجود منابع غنی همچون صنایع گاز، نفت و پتروشیمی، چیزی جز آلاینده ها عایدش نشده است، عنوان کرد: در خصوص تخصیص دو درصد درآمد نفتی به استان همچنان باید تلاش کنیم. در دولت قبلی این طرح در مجلس تصویب شد اما متاسفانه چیزی نصیب خوزستان نشد ولی ما همچنان در مجلس به طور جدی در حال پی گیری این موضوع هستیم.

وی اظهار کرد: بیمارستان ها و بهداشت یکی دیگر از معضلات استان خوزستان است که خوشبختانه وزیر بهداشت و درمان با حضور در برخی از شهرهای استان از نزدیک در جریان این مساله که خوزستان در زمینه بهداشت و درمان مشکلات جدی دارد و از کمبودهای درمانی، تجهیزاتی و پرسنلی نیز رنج می برد، قرار گرفتند.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان خوزستان ۳۰۰ کیلومتر ساحل مشرف به دریا دارد و از بنادر شیلات، تجارت و بازرگانی غنی ای برخوردار است.

آقاجری خاطر نشان کرد: باید بخش خصوصی را در دو منطقه ماهشهر و بندرامام که که خوراک صنعت های زیر مجموعه به راحتی در آنها در دسترس است، فعال کرد. همچنین باید دو خطه کردن راه آهن این دو مناطق را در دستور کار قرار داد زیرا با توجه به اینکه بندر امام دارای ظرفیت چهار برابری است در این صورت می توان میزان جابه جایی را نیز چهار برابر کرد که این مساله در اقتصاد استان نقش بسزایی خواهد داشت.

منبع: مهر