علت واقعی مخالفت شهردار و مسئولان شهری آبادان با منطقه آزاد شدن چیست؟

خورنا: محمودرضا شیرازی، شهردارآبادان، در چند روز گذشته با ارسال نامه هایی به نهادهای مختلف با منطقه آزاد شدن آبادان مخالفت کرده است. روشن نیست این نامه پراکنی ها در راستای وظایف شهردار و در پی استعلام از وی بوده یا اینکه شیرازی خودسرانه اقدام به اظهارنظر در مورد آینده مردم و شهر آبادان کرده است؟

گفته می شود که یکی از دلایل مخالفت شیرازی نظر وی مبنی بر ناتوانی سازمان منطقه آزاد اروند در ارائه خدمات شهری مطلوب در محدوده این منطقه بوده است حتی وی در یک جلسه عمومی با مدیران سازمان منطقه آزاد اروند این نظر را مطرح کرده و گفته است این سازمان نتوانسته آبادان را سنگاپور کند!

اظهارات شیرازی در حالیست که هنوز چند صباحی از نشست یا به تعبیر خودشان پوست ماری شدن بلوار شهدای هسته ای پس از گذشت حدود سه ماه از احداث آن، نگذشته و پروژه های شهری همچون سایبان خیابان امام و پارکینگ طبقاتی و پارک بانوان از سال ها پیش معطل مانده اند.

با این حال ناظران معتقدند علت اصلی مخالفت مسوولین شهری به خصوص  غیربومی ها با منطقه آزاد شدن آبادان و خرمشهر اینست که جایگاه ویژه آنها از دست می رود و از این پس باید زیرنظر سازمان منطقه آزاد و نهاد ریاست جمهوری فعالیت کنند و آن آزادی عملی که تاکنون داشته اند، دیگر نخواهند داشت.

در این بین سوال اینست که آیا مردم آبادان حق اظهارنظر درباره آینده خودشان را به مدیران غیربومی تفویض کرده اند؟ شورای شهر آبادان باید به عنوان حافظ منافع مردم وظیفه خود را در این ارتباط به انجام برساند، ابتدا باید ببینید که آیا ارسال نامه های مخالفت صحت داشته یا نه و بعد، از ابزار سوال در صحن شورا، در خصوص مبنای حقوقی و کارشناسی اظهارنظر شهردار استفاده کند. باید روشن شود که آیا برخی مدیران شهری به خاطر منافع مدیریتی خود با آینده مردم آبادان مخالفت می کنند یا علت مخالفت این دایه های دلسوزتر از مادر چیز دیگریست؟!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اهوازی لعتن خدا بر آن مسئولان غیر بومی که جلوی پیشرفت خوزستان را می گیرند
  • آبادان وبسایت آبادان امروز سند رسمی مخالفت شهردار با پیوستن آبادان به منطقه آزاد اروند را منتشر کرد! www.abadanemrooz.i