توسعه سواحل بحرکان هندیجان نیازمند عزم بلند مسئولین شهری و جوانان/ وهاب شیرعلی

خورنا – وهاب شیرعلی: بندر قدیمی هندیجان در استان خوزستان  با دارا بودن بیشترین سواحل آبی و صیدگاههای با ذخایر مختلف و نمونه های کمیاب ماهی و میگو و اسکله بزرگ صیادی از زمانهای گذشته مورد توجه  تجار و سرمایه گذاران بوده است.

بطوری که در سالهای قبل از انقلاب بندر  بحرکان هندیجان دارای بزرگترین مجتمع عمل آوری و سردخانه ای در سطح منطقه بنام شرگ شریپ بوده ولی بعد از انقلاب مورد بی توجه ای قرار گرفته و تمام وسایل سردخانه ای این شرکت خصوصی جمع آوری گردید.

این شرکت در آن  زمان  محل بسیار خوبی برای اشتغال زایی مردم هندیجان و حتی شهرهای اطراف می بود و نام هندیجان را با محصولات دریایی در سراسر کشور بلند نموده بود.

هنوز هم هندیجان همان استعداد های قبلی را نه تنها از دست نداده بلکه بیشتر هم شده ولی نیاز به همت مسئولین کشوری و استانی دارد، زیرا با پیشرفت علم و صنعت و جوانان با تحصیلات بالا میتوان امیدوار بود که این سواحل علاوه بر رشد در زمینه صیادی، استعداد ایجاد مراکز بزرگ تفریحی و گردشگری را دارا میباشد.

همانطور که فرماندار محترم و پیگیر شهرستان در ایام تعطیلات استارت کار تفریحی را با گشت دریایی بر روی اسکله بحرکان زدند، نیازمند پیگیری مراحل بعدی این کار مهم از طرف شورای شهر قبلی بود که متاسفانه تعطیل  گردید.

آیا حیف  نیست این همه سواحل  زیبا با این همه ذخایره خدادادی  بلا استفاده بماند و این همه  جوان  جویای کار باشند؟

با یک عزم جهادی و شهرستانی به راحتی میتوان نظر سرمایه گذاران شهرهای مختلف را به سمت هندیجان جلب کرد.

ای کاش اعضای  محترم شورای شهر از تجربیات و پشتیبانی جناب آقای مقتدایی استاندار محترم و بومی و فرماندار محترم استفاده نموده و این سواحل را به بزرگترین  مرکز گردشگری و تجاری  و حتی تولیدی در سطح استان و حتی کشور تبدیل  نمایند و از این طریق نظر مسئولین کشوری را به سمت بندر هندیجان جلب نمایند.

با وجود استاندار بومی و کارکشته در خوزستان بهترین زمان برای ارائه طرح های زیربنایی و توسعه و زیرسازی بندر بحرکان میباشد. این کار بزرگترین خدمت به مردم شریف هندیجان در زمینه ریشه کنی بیکاری میباشد.