نماینده ماهشهر از افزایش حجم ورودی آب به خوزستان خبر داد

خورنا: نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت توجه بیشتری به منابع تامین اعتبار طرح‌های آبرسانی شهرهای استان داشته باشد.

حبیب آغاجری اظهار کرد: استفاده از آب دریاچه سد دز( طرح غدیر)، استفاده از آب سد کوثر( طرح محرم) به علت عدم تامین اعتبارات لازم، سال‌هاست که در دست انجام بوده و اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه‌ام از چهار طرف توسط رودخانه های زهره، مارون، جراحی و خلیج فارس محصور شده است، تاکید کرد: با بهره‌برداری رسمی از مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی و سیستم فیلتراسیون تحت فشار، آب شرب مردم شهرستان بندر ماهشهر به نقطه مطلوب برسد.

نماینده مردم بندرامام، ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار اصلاح منابع تامین آب از بالادست رودخانه‌ها به جای پائین دست رودخانه شد و ادامه داد: در صورتی که آب به درستی توزیع شود بسیاری از مشکلات کشاورزی و آب مصرفی مردم این استان به ویژه در شهرهای جنوبی و پایین دست رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت و مصرف آب لزوم مدیریت آب را در استان هرچه بیشتر نمایان می کند، ابراز داشت: بر اساس آمارهای موجود سه چهارم آب‌های استان به علت گرما تبخیر می‌شود.

آغاجاری همچنین عنوان کرد: ما در حال رایزنی با مدیریت آب در استان‌های شمالی خوزستان برای افزایش حجم ورودی آب به خوزستان با هدف ارتقای وضعیت کمی و کیفی آب هستیم تا همگان از این نعمت گران قیمت بهره‌مند شوند.

این مسئول با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته طی یک‌سال گذشته در بخش فاضلاب شهرهای ماهشهر و بندرامام اظهار داشت: در این یک سال اخیر در بخش فاضلاب معادل ۱۷ سال گذشته در شهرستان بندر ماهشهر کار انجام شده که نشان دهنده اهتمام ویژه مسئولان مربوطه به رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم است.

نماینده مردم بندرامام، ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، فروش اوراق مشارکت بخش فاضلاب را اقدامی ارزنده و مهم خواند و خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح شبکه فاضلاب از محل اوراق مشارکت گام‌های بسیار بزرگی در این ارتباط برداشته شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *