پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال پایدار در امیدیه

خورنا: مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه از پرداخت ۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اشتغال پایدار سپاه این شهرستان خبر داد.

حسین آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه از پرداخت ۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اشتغال پایدار سپاه این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در اجرای این طرح، بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار شده‌اند.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح افزود: در این طرح که با همکاری شرکت جهاد نصر انجام می‌شود از همه متقاضیان و واجدین شرایط در شهرستان امیدیه خواست تا در اسرع وقت برای استفاده از تسهیلات تعیین شده بدون ‌بهره بانکی به واحد بسیج سازندگی در سپاه ناحیه امیدیه مراجعه کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه همچنین عنوان کرد: مسئولان شهرستان باید توجه و مشارکت بیشتری در این طرح ملی که نامگذاری امسال نیز به همین مناسبت بوده است، داشته باشند و گام‌های مؤثری در این زمینه بردارند، چرا که این امر ابتدا موجب پیشرفت شهرستان و اشتغال جوانان این شهر شده و در مرحله بعد آبادانی کشورمان را به ارمغان می‌‌آورد.

وی در خصوص فعالیت‌های بسیج سازندگی امیدیه در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به طور اساسی، استقامت و پایداری در برابر دشمنان در دین و آیین ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

آقاجری افزود: مقاومت در راه خدا و نترسیدن از مشکلات و توطئه‌های دشمنان، رمز موفقیت در هر عرصه‌ای است.

وی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری حکیمانه و هوشیارانه در این مقطع، چنین بیان و انتظاری از همه‎ ما دارند، به این معناست که ما باید در این شرایط که دشمنان همه گونه فشار و تحریمی را علیه ما به کار می‌گیرند، اقتصادی متناسب با این وضع داشته باشیم که به آن “اقتصاد مقاومتی” گفته می‌شود.

آقاجری ادامه داد: در واقع، اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی است که هماهنگ با سیاست‌های کلان کشور و برای مقاومت در برابر اقدامات تخریبی دشمنان شکل می‌گیرد تا بتوانند در برابر ضربات اقتصادی و به ویژه تحریم‌ها ایستادگی کند و کشور را بر ریل توسعه و پیشرفت کماکان پیش ببرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه همچنین عنوان کرد: نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که در این عرصه هر کدام از افراد ملت ما، چه به عنوان یک ایرانی و چه به عنوان یک مسئول در هر رده و پستی، مسئولیتی دارد که باید به خوبی از عهده آن برآید به عبارت دیگر، هیچ کس نباید بگوید که اقتصاد مقاومتی ربطی به من ندارد، زیرا بی توجهی و کوتاهی دراین باره باعث ضربه خوردن کشور و نظام اسلامی می‌شود.

وی ابراز داشت: از میان دوازده رکن مهمی که از تحلیل فرمایشات مقام معظم ولایت در خصوص اقتصاد مقاومتی استخراج کردیم شش رکن آن مخاطبش عموم مردم هستند در بقیه موارد نیز مردم نقش دارند و در آن شش رکن دیگر دولت، دستگاه‌ها و دیگران نقش دارند.

آقاجری تصریح کرد: اما مخاطب اصلی ۶ محور از ۱۲ محور و مولفه اصلی ارکان مهم اقتصاد مقاومتی خود مردم هستند که ما بیشتر باید با تاکید بر این ۶ مولفه و محور، مسئله را تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: بسیج با ترویج اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین رکن دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله، توانسته با رویکردی حماسی، جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت ساز، مولد، درون ساز، پیشرو و برون گرا علاوه بر ایجاد شغل، اقتصاد مقاومتی را که برگرفته از اقتصاد اسلامی است در برابر اقتصاد ریاضتی ترویج کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه در پایان اظهار کرد: بسیج سازندگی برای توسعه اقتصادی و کمک به معیشت مردم در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی خانگی و روستایی را مدنظر قرار داده است که در شهرستان امیدیه توسعه حرفه‌های دامداری، گاوداری، پرورش مرغ بومی و اردک، بوقلمون، بلدرچین، ماهی، قارچ خوراکی و مشاغل خانگی در رشته‌های خیاطی، بافندگی، آرایشگری و پیرایشگری از محورهای اشتغالزایی بسیج در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس سلام خیلی عالی بود درباره امیدیه وپالایشگاه امیدیه که قراربود برا امیدیه بزنن مطلب بزارین