نماینده ماهشهر: سفر رییس جمهور به خوزستان دید مثبتی بین مردم و دولت ایجاد کرد

خورنا: نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر هیئت دولت به استان خوزستان باعث ایجاد یک دید مثبت بین مردم و دولت شده است.

حبیب آقاجری در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: سفر هیئت دولت به خوزستان اولین سفر دولت تدبیر و امید در قالب سفر های پایش و پویش بود که با ایجاد یک دید مثبت بین مردم و دولت دارای خیر و برکاتی نیز برای استان بود که در مجموع در این سفر تصمیم ها و مصوبات خوبی گرفته شد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از طرحهای مطرح شده در این سفر سه روزه تصریح کرد: رئیس جمهور بر اصلاح کیفیت آب شرب شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر تأکید ویژه ای داشت و قول داد که تا آخر هفته مراحل تامین آب شرب شهر اهواز به پایان برسد و برنامه آب شرب رسانی به شهر های آبادان و خرمشهر نیز به زودی تکمیل شود.

وی با بیان اینکه دولت از سایر مشکلات استان به خوبی آگاه است و با دقت در حال پی گیری و بررسی کارشناسانه و دقیق آنهاست، عنوان کرد: از جمله مصوبات مهم این سفر می توان به آب رسانی به سایر شهر های استان در برنامه ایی با فاصله زمانی مناسب و لایروبی اروند رود که یکی از بهترین مصوبات این سفر بود، اشاره کرد.

آقاجری عنوان کرد: مهمترین تصمیمی که در این سفر گرفته شد و با انتظارات مردم از دولت تدبیر و امید همخوانی داشت، قول رئیس جمهور در رابطه با عدم انتقال آب کارون جز برای تامین آب شرب بود که بر این اساس قول داده شد از سرشاخه های کارون هیچ استفاده دیگری نخواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام بعدی مصوبه احیای زمین های ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به زمین های مقام معظم رهبری است که در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان ایشان دستور احیای آن را داده بودند که در این مدت به علت نرسیدن اعتبارات لازم اقدامات کمی در این راستا صورت گرفت اما با توجه به دستور اخیر مقام معظم رهبری برای احیای این اراضی و تامین بودجه آن از صندوق توسعه تعاون رئیس جمهور در این سفر رسیدگی به آن را اعلام کردند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این سفر بیشتر موضوعات کلی مورد بحث و بررسی رییس جمهور و هیئت دولت قرار گرفت و این امر مقداری با انتظارات ما متفاوت بود، اظهار کرد: ما علاقه مند بودیم مشکلات بقیه شهرها نیز در این سفر مطرح شود اما متاسفانه آنگونه که باید و انتظار می رفت مورد بررسی قرار نگرفتند و با شدتی که در مورد بعضی شهرها صحبت شد برخی دیگر مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفتند.

آقاجری افزود: بحث فاضلاب شهرهای هندیجان و امیدیه هم از مشکل بزرگی است که ما امیدواریم دولت در این رابطه نیز قدم های خوب و موثری بردارد.

وی با بیان اینکه مشکلات استان بی شمارند و دوست داشتیم این سفر بهتر از این باشد، تصریح کرد: ما پی گیری ها و مطالبات خود را ادامه خواهیم داد اما چون دولت، دولت جدیدی است و اندک زمانی است که قدرت را در دست گرفته و خواسته های ما نیز کاملا منطقی هستند ما مطالبات خود را با صبر بیشتری پی گیری خواهیم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *