خوزستان مازاد آبی برای انتقال به دیگر استان‌ها ندارد

خورنا: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: این استان مازاد آبی برای انتقال به دیگر استان‌ها ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم سازمان آب و برق خوزستان که با حضور مسئولان استانی و کشوری در اهواز برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: خوزستان ملی‌ترین استان کشور است و باید در بحث صنعت آب و فاضلاب کشور اقداماتی جدی از سوی وزارت نیرو در این استان انجام شود.

وی در ادامه افزود: دو شرکت آب و برق جنوب جزو شرک‌های بزرگی هستند که برتری این شرکت‌ها به سود استان خوزستان است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: در سفر دولت به استان خوزستان مصوباتی مورد تاکید قرار گرفت که موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های کارون یکی از آنهاست و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

سیاحی تصریح‌کرد: در این راستا باید سرانه مصرف آب شرب و سفره‌های آب زیر زمینی استان‌های مقصد در طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برآورد و آمار واقعی آن ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه‌کرد: اگر انتقال آب برای مصرف شرب این استان‌ها بیش از نیاز آنها باشد این کار غیرقانونی و مخالف مصوبه هیئت دولت است.

سیاحی خاطرنشان‌کرد: باتوجه به میزان مصرف آب در استان، هیچ مازادی برای انتقال به دیگر استان‌ها وجود ندارد و در نتیجه نمی‌توان از آب استان برای انتقال به دیگر مناطق استفاده کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور اختصاص اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه شرق اهواز است که امیدواریم محقق شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به طرح آبرسانی غدیر که یکی از طرح‌های مهم دولت در خوزستان است گفت: در هفته جاری فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیاحی تصریح‌کرد: برای اجرای فاز دوم طرح نیز چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: خوزستان در حوزه آب آشامیدنی مشکلات زیادی را دارد و لازم است تا راهکارهای لازم در این خصوص اندیشیده شود.