سرپرست فرمانداری ماهشهر: بانک‌ها در ارائه وام‌های خوداشتغالی سخت‌گیری نکنند

خورنا: سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر گفت: شعب بانکی در ارائه وام‌های خوداشتغالی سخت‌گیری نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سیدجعفر طباطبایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی این شهرستان، اظهار کرد: توسعه مشاغل خانگی به دلیل اهمیتی که دارد می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای شاخص‌های اقتصادی جامعه بر جای بگذارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح حمایت از مشاغل خانگی در شهرستان ماهشهر با جدیت در حال پیگیری است و تلاش‌های خوبی توسط دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از اشتغال پایدار و ارتقای درآمد مردم است و همه مسئولان شهرستان با هماهنگی‌های انجام شده آماده همکاری و ارائه مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن به کارآفرینان و علاقمندان به توسعه و راه‌اندازی مشاغل خانگی هستند.

طباطبایی اذعان داشت: مشاغل خانگی و توسعه آنها بین مردم ظرفیت بسیار خوبی برای رفع مشکل بیکاری ایجاد می‌کند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مشاغلی نیز که می‌تواند در منازل انجام شود و در قالب طرح مشاغل خانگی قرار بگیرد بسیار زیاد است اما این موضوع نیازمند حمایت ویژه و همچنین توجه مردم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: بدون شک با کاهش و رفع معضل بیکاری بسیاری از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی امروز نیز برطرف می‌شود و آمار بزهکاری و جرائم نیز به شدت کاهش می‌یابد.

طباطبایی در ادامه خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال و وام‌های مشاغل خانگی شد و اظهار داشت: لازم است بانک‌ها در این ارتباط سلیقه‌ای عمل نکنند و اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی علاوه بر یک تکلیف قانونی، وظیفه‌ای شرعی و اخلاقی است، متذکر شد: تسریع و تسهیل در پرداخت وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی می‌تواند کمک شایان توجهی به توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری داشته باشد که شعب بانکی این مهم را باید مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: یکی از مشکلات ارائه و اعطای تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی، سلیقه‌ای عمل کردن در روند اداری و ضمانت اینگونه وام‌هاست که بانک‌ها باید در چارچوب قوانین عمل کرده و از برخورد سلیقه‌ای خودداری کنند.

طباطبایی در پایان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، آمار نسبتاً خوبی در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی به مددجویان دارد، گفت: تاکنون به مددجویان زیر پوشش این نهاد ۷۵ وام اشتغال‌زایی و ۸۲ فقره وام مشاغل خانگی اعطا شده است.