توان شهرداری اهواز کمتر از بارندگی ها بود!!!

خورنا: معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: شاهد بارش ۲۷ میلیمتر باران در اهواز بودیم در حالیکه امکانات شهرداری توان دفع ۱۸ میلیمتر را دارد.
علیرضا عالی پور اظهار کرد: با توجه به قدیمی بودن شبکه دفع آب های سطحی و همچنین فاضلاب در سطح شهر اهواز، متاسفانه در برخی موارد بارش باران، شهروندان را با مشکل مواجه می کند و سبب آبگرفتی بالای معابر می شود.
وی افزود: در صورتیکه بارش باران بیش از ۱۸ میلیمتر باشد این امر سبب بروز آبگرفتگی معابر اهواز می شود. این در حالی است که از شب گذشته تا صبح امروز شاهد بارش ۲۷ میلیمتر باران در اهواز بودیم که طبیعتا امکانات فعلی شهرداری اهواز جوابگوی این حجم از باران نیست.
عالی پور با اشاره به اینکه بیشترین حجم آبگرفتگی در مناطق یک و شش شهر اهواز رخ می دهد، عنوان کرد: نیمه غربی خیابان کمپلو و فرعی های سروش و باهنر تا مسیر حمیدیه در منطقه شش شهرداری اهواز در بارندگی ها با مشکل آب گرفتگی مواجه هستند که دفع آب های سطحی در این منطقه بیش از پنج تا شش ساعت زمان نیاز دارد.
معاون شهردار اهواز با اشاره به بسیج همه عوامل شهرداری برای رفع آبگرفتگی ها اظهار کرد: در این مدت، حدود دو هزار و ۵۰۰ نیروی شهرداری تلاش فراوانی زیر باران کرده اند تا مشکل جمع شدن آب ها در سطح معابر شهر حاد تر نشود. همچنین ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب و فاضلاب شهری نیز با همکاری سازمان های مربوطه در حال دفع آبهای سطحی بودند.
وی همچنین با اشاره به اینکه مشکل آبگرفتگی معابر اهواز امسال پیچیده تر شده است، عنوان کرد: امسال بارش باران خوشبختانه در اهواز بیشتر شده است ضمن اینکه در گذشته آب های سطحی هنگام بارندگی با فاضلاب تلفیق و از این طریق به طور کامل درون رودخانه کارون تخلیه می شد ولی با بسته شدن راه های خروجی، انتقال آب به رودخانه میسر نیست.