ازدواج آسان در رامهرمز

خورنا: رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز از تشکیل کمیته ازدواج آسان در این شهرستان خبر داد و گفت: نخستین جلسه مرتبط با حضور مسئولان امر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد حسینوند امروز اظهار کرد: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی فرد، روابط اقتصادی، ارتباطات اجتماعی و فرهنگی افراد را تنظیم می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ازدواج در زمان مناسب اتفاق نیفتد مشکلات بسیاری برای افراد و جامعه به وجود می‌آورد و در صورتیکه در زمان مطلوب محقق شود شرایط بسیار آرامی را در جامعه و بین افراد حکمفرما خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز تصریح کرد: موانع فرهنگی همواره مهمترین و اساسی‌ترین موانع ازدواج محسوب می‌شوند که می‌توان به عدم برخورداری از شغل و مسکن مناسب، رسومات مالی پرخرج، زندگی تجملاتی پر زرق و برق، ضعف یا عدم انگیزه برای ازدواج، آزادی‌های غلط و گریز از مسئولیت و نداشتن توانایی کافی برای خریدهای سنگین و مراسم پرهزینه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: تغییر نگرش عمومی از طریق رسانه‌ها، سوق دادن نگرش خانواده برای ازدواج فرزندان، تلاش برای رفع موانع فرهنگی ازدواج، ممکن نشان دادن ازدواج آسان و متمکنین به انجام ازدواج آسان و عدم پخش برنامه‌هایی که جوانان را از ازدواج بازمی‌دارد از راهکارهای مدنظر برای برگزاری ازدواج جوانان است.

حسینوند در پایان، هدف از تشکیل کمیته ازدواج آسان و تحکیم خانواده را بررسی موانع پیش‌روی جوانان این شهرستان و فعال کردن ظرفیت‌های جامعه برای هرچه آسان‌تر شدن روند ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: نخستین جلسه این کمیته در رامهرمز برگزار شده است.