هشدار اقتصادی امام جمعه خرمشهر: خرمشهری ها زمین نفروشند

خورنا: امام جمعه شهرستان خرمشهر گفت: نیروهای غیربومی شاغل این شهرستان باید اخراج و نیروهای بومی جانشین آنها شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی در خطبه های نماز جمعه خرمشهر عنوان کرد: دیروز به دلیل وقت کم نتوانستم تمامی مشکلات خرمشهر را در حضور رئیس جمهور بیان کنم.
وی افزود: خرمشهر که روزی بزرگترین بندر کشتیرانی خاورمیانه و ایران را در خود داشت و بالغ بر ۱۷ اسکله تخلیه و بارگیری در این شهر بود؛ از سویی دیگر نیز بالغ بر ۱۰ کنسولگری از کشورهای مختلف در این شهر بودند، انتظار می رفت در اولویت بازسازی شهر ها قرار می گرفت.
وی افزود: چرا با رشد شهرهای بزرگ و کوچک، خرمشهر همچنان با خرابی ها دست و پنجه نرم کند. چرا باید عوارض و درآمد مالیاتی این شهر خرج پایتخت شود؟ چرا باید مشکل آب در این شهر باشد؟
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: متأسفانه ما شاهد تعطیلی کارخانه بزرگ صابون سازی در این شهر هستیم. کارخانه ای که توانسته بود امر مهمی را در زمینه اشتغال در شهر ایفا کند.
امام جمعه خرمشهر به وضعیت بد مدارس حومه شهر اشاره کرد و گفت: مدارسی هستند که سرویس های بهداشتی خود را با گونی استتار می کنند و این امری بسیار تأسف آور برای این شهر است.
حجت الاسلام موسوی در پایان به مردم خرمشهر سفارش کرد که زمین های خود را سفت و سخت بچسبند و از فروش آنها خودداری کنند زیرا با به رسمیت شناختن خرمشهر و آبادان به عنوان منطقه آزاد تجاری در آینده شاهد تحولی بزرگ در این شهر خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به آمار بالای اشتغال نیروهای غیربومی در خرمشهر و بی توجهی به بومی ها، اظهار کرد: آمار نیروهای شاغل غیر بومی در خرمشهر بسیار زیاد هستند و خیلی از آنها حتی سواد تا دیپلم را ندارند و این نیروها باید سریعا جای خود را به نیروهای بومی متخصص خرمشهر بدهند.