میزان پیشرفت متروی اهواز

خورنا: مدیرعامل قطار شهری اهواز از طی مراحل نهایی انعقاد قرار داد و بازگشایی LC برای متروی اهواز خبر داد.
عباس هلاکویی گفت: دولت تعهد کرده که ۴۵۰ میلیون دلار مورد نیاز برای گشایش LC را ضمانت کند.
وی افزود: با توجه به اینکه بانک عامل(تجارت) شهرداری را به عنوان ضامن قبول ندارد با پیگیری های صورت گرفته قرار است دولت این ضمانت را بپذیرد.
دولت دهم در آخرین سفر استانی که اردیبهشت ماه سالجاری به خوزستان داشت، تعهد کرده بود این ضمانت را بپذیرد و طی یک ماه آنرا به طرف خارجی(شرکت نورنکوی چین) ابلاغ کند.
مدیر عامل قطار شهری اهواز می گوید: اگر اسناد مورد نیاز برای گشایش LC به ما ابلاغ شود، ۶ ماه طول می کشد که شرکت نورنکوی چین تجهیزات خود را نصب کند و آماده کار شود.
هلاکویی می افزاید: کل قرارداد مترو اهواز ۸۰۰ میلیون دلار بود که از این مقدار ۳۱۰ میلیون دلار برای کارهای ساختمانی،خرید آهن و بتون و ۴۹۰ میلیون دلار هم برای خرید تجهیزات خارجی در نظر گرفته شده بود.
وی از تغییر این اعتبار در شورای پول واعتبار به ۶۳۰ میلیون دلار خبر داد و گفت: از این مقدار ۸۰ میلیون دلار بابت پرداخت وام دیرکرد و سود بانک پرداخت می شود و عملا ما ۴۵۰ میلیون دلار دریافت می کنیم.
به گفته هلاکویی ۸ ایستگاه اول قطار شهری اهواز در حال حاضر ۹۱ درصد پیشرفت ساختمانی دارد و کل طرح که ۲۳ کیلو متر و ۲۴ ایستگاه است ۳۱ درصد پیشرفت ساختمانی دارد.
هلاکویی ادامه داد: ۷ ایستگاه هنوز به پیمانکار واگذار نشده است.
قرارداد احداث خط یک قطارشهری اهواز درپایان سال ۸۵ به پیمانکار ابلاغ شد که از منطقه زرگان در شمال غرب اهواز شروع و با عبور از مرکزشهر و رودخانه کارون به بیمارستان شهید بقایی در انتهای خط وصل شود.