شهردار آبادان یک حکم جدید از معاون وزیر کشور گرفت

خورنا: با حکم مهندس “هوشنگ خندان دل” معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، شهردار آبادان به عضویت شورای راهبری تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور منصوب شد.
با حکم مهندس “هوشنگ خندان دل” معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، شهردار آبادان به عضویت شورای راهبری تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، شهردار آبادان در این زمینه با اشاره به اینکه دولت مطابق ماده ۱۷۳ قانون برنامه پنجم توسعه، باید اقدامات لازم را در زمینه تهیه برنامه جامع مدیریت شهری فراهم کند، گفت: کار تهیه برنامه جامع مدیریت شهری در اولویت کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفته و به همین منظور شورای راهبری تهیه برنامه جامع مدیریت شهری کشور در این سازمان تشکیل شده است.
محمودرضا شیرازی هدف از اجرای این برنامه را به‌روزرسانی قوانین و مقررات شهرداری‌ها، دستیابی به ساختار مناسب و مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری با رویکرد تحقق توسعه پایدار شهرها و ارتقاء جایگاه مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: در نهایت با همفکری دولت، شهرداری‌ها، شوراها و متخصصان، عموم شهروندان از مزایای آن بهره مند شوند و سطح ارائه خدمات مدیریت شهری در کشور ارتقا یابد.
وی در مورد چینش اعضای این شورا گفت: این شورا با حضور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، شورای‌عالی استان‌ها، وزارت کشور، دبیرخانه شهرداری‌های کلانشهرها و صاحب‌نظران، استادان و پژوهشگران این حوزه تشکیل شده و دبیرخانه و کمیته تلفیق شورا نیز کار خود را آغاز نموده است.
شیرازی، در ادامه با بیان اینکه علی رغم اختصاص فصلی از قانون اساسی به موضوع مدیریت های محلی، تاکنون اقدامات تخصصی در این حوزه از جمله تعریف و تفکیک امر محلی از امر ملی و تحقق مدیریت واحد شهری صورت نگرفته، اظهار کرد: با توجه به تجربیات چهار دوره عملکرد شوراها در کشور و پیشرفت های شهرداری ها در سالهای اخیر ضرورت دارد از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را به منظور تنظیم و تدوین برنامه جامع مدیریت شهری و در نهایت ارتقای جایگاه مدیریت شهری ببریم.
وی ابراز امیدواری نمود پس از ارزیابی‌های کارشناسی در شورای راهبری تهیه برنامه جامع مدیریت شهری نتیجه کار در قالب لایحه از سوی وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.