سهم ۲ درصدی خوزستان از درآمد نفتی فراموش نشود

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: سهم خوزستان از ۲ درصد درآمد نفتی فراموش نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدجواد سعدون‌زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت یازدهم و همچنین مسئولان شهرستانی و استانی در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: صحبت‌های رئیس جمهور موجی از شادی را در خوزستان ایجاد و بارقه‌های امید را در مردم زنده کرده است.

وی افزود: خوزستان ۸۴ درصد نفت و ۹۱ درصد گاز کشور را داراست و رتبه اول را در تولید گندم، شکر و حمل و نقل به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این وجود، خوزستان همچنان از مشکلات زیادی چون فاضلاب، آب، بیکاری و … رنج می‌برد و مردم آن همواره به دنبال امکاناتی برای یک ایجاد یک حیات طیبه هستند.

وی ادامه داد: بحث اختصاص ۳ درصد درآمد نفتی را که رئیس جمهور به خوزستان قول داده بود نباید فراموش شود البته در این زمینه یک درصد هم به دولت تخفیف می‌دهیم و می‌خواهیم ۲ درصد سهم نفت را به این استان اختصاص و لایحه آن را به مجلس ارائه دهد.

سعدون‌زاده عنوان کرد: اینکه می‌گویند انتقال آب از سرشاخه‌های کارون تنها برای تامین آب شرب قرار است به اصفهان انتقال داده شود چندان منطقی نیست زیرا در حالی که نورم استفاده از آب ۱۲۰ متر است اصفهان ۳۵۰ متر آب دریافت می‌کند.

وی عنوان داشت: برای اشتغال این منطقه نیز باید چاره‌ای جدی اندیشیده شود زیرا تبعات منفی آن چون طلاق، اعتیاد، رشد منفی جمعیت و همچنین مهاجرت مطلق در آبادان رو به ازدیاد است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود متذکر شد: بیکاری اثرات جبران ناپذیری را به استان و مردم شهرهای مختلف وارد کرده که از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود در این زمینه راهکارهایی جدی در نظر بگیرند.