برای انتقال آب شرب به اصفهان ضمانت اجرایی می‌خواهیم

خورنا: نماینده مردم اهواز و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور گفته آب کارون تنها برای آب شرب به اصفهان انتقال داده می‌شود و اما ما در قبال این صحبت دکتر روحانی ضمانت اجرایی می‌خواهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، ناصر سودانی عصر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت یازدهم و همچنین مسئولان شهرستانی و استانی در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: یک سری بیماری‌های جدید در استان خوزستان شایع شده است که دلایل آن باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری چون چاه‌های نفت، مزارع نیشکر و … بوده اما با این وجود هنوز از مشکلات ریز و درشت زیادی در بخش‌های مختلف رنج می‌برد.

نماینده مردم اهواز و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون خاطرنشان کرد: رئیس جمهور گفته این آب فقط برای آب شرب به اصفهان انتقال داده خواهد شد و اما ما مسئولان خوزستان امروز در قبال این صحبت دکتر روحانی ضمانت اجرایی می‌خواهیم.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های استان به دلیل کمبود امکانات، جوابگوی مردم و بیماران نیستند و منابع و لوازم مورد نیاز باید در اختیار آنها قرار داده شود.

سودانی خاطرنشان کرد: در پایان امید داریم شهرستان کارون نیز به منطقه آزاد اروند ملحق گردد تا رونق و آبادانی و شکوفایی بیش از پیش به این منطقه سرازیر شود.

غول‌های اقتصادی خوزستان ارزش افزوده‌شان را در استان پرداخت نمی‌کنند

سید شکرخدا موسوی دیگر نماینده مردم اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: در برخی مناطق، یک کارخانه سیمان مجاور شهری قرار می‌گیرد و به لحاظ ارزش افزوده آن کارخانه چنان چهره شهر تغییر می‌کند که تصورش برای ما خوزستانی‌ها غیرممکن است.

وی افزود: اما در این استان با وجود غول‌های بزرگ اقتصادی، مردم این‌گونه در مضیقه قرار دارند و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری و پتروشیمی هنوز هم ارزش افزوده خود را در این استان پرداخت نمی‌کنند و خوزستان را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی با انتقاد ار وضعیت پرداخت تسهیلات در خوزستان اضافه کرد: این استان در پرداخت تسهیلات رتبه ۲۸ کشوری را داراست.