آیت‌الله جزایری: تشکیل کارگروه استانی برای پیگیری مصوبات رئیس جمهور

خورنا: نماینده ولی فقیه در خوزستان از تشکیل کارگروه استانی برای پیگیری مصوبات رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله سیدعلی موسوی جزایری عصر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت یازدهم و همچنین مسئولان شهرستانی و استانی در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه، بسیار مغتنم و شرافتمند است و در واقع از آن به‌ عنوان جمع‌بندی و نتیجه‌گیری سفر سه روزه رئیس جمهور به استان خوزستان می‌توان نام برد.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تصمیمات دولت برای استان بسیار شجاعانه و مدبرانه بوده است و امیدواریم با تحقق آنها شاهد تحول در بخش‌های مختلف خوزستان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: به جای پرداختن به جزئیات به بیکاری آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان نگاهی بیندازیم زیرا این سه شهر در راس بیکاری قرار دارند و شاید رکورد بین المللی هم در این زمینه باشند.

موسوی جزایری ادامه داد: خوشحالیم از اینکه به جای پرداختن به جزئیات، تصمیماتی را اتخاذ کرده‌اید که مسئله را خود به خود حل می‌کند.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد شدن آبادان و خرمشهر در راس این تصمیمات قرار دارد و لازم است مدیریت این منطقه تبلیغات وسیعی را برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان هم از سطح کشور و هم از سطح کشورهای همسایه آغاز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: با وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی و ارتباط با کشورهای همسایه نیز می‌توانیم این مقدمات کار را فراهم کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید بتوانیم این منطقه را از انزوا بیرون آوریم و وارد بورس بین المللی کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا از کشورهای مختلف دعوت کنید که در منطقه حضور یابند، از کشورهایی که با ما دوست هستند و شیعیانی که عاشق اهل بیت(ع) هستند.

موسوی جزایری با بیان اینکه در قدم دوم باید موانع را برای ورود سرمایه گذاران برطرف کنیم عنوان کرد: ما هم آماده‌ام با همه امکانات از طریق ارتباط با ائمه جمعه و شبکه ماهواره‌ای راه اندازی شده در خوزستان به منطقه آزاد اروند کمک کنیم.

وی تأکید کرد: مسئله دوم نیز که به آرزویی برای مردم این استان مبدل شده بود نیز بالاخره محقق شد، احیای طرح مقام معظم رهبری ۵۵۰ هزار هکتاری که کار بسیار بزرگی‌ست و مسئله اشتغال را حل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه به لایروبی اروندرود، دیگر تصمیم دولت یازدهم برای رونق بخش کشتیرانی اشاره داشت و تصریح کرد: آمار بیکاری مسجدسلیمان هم در ردیف آبادان و خرمشهر است و امیدواریم نسبت به اجرای طرح کارخانه آلومینیوم به عنوان گامی مثبت در این شهرستان اندیشیده شود.

وی یادآور شد: مسئله بعدی طرح آبرسانی غدیر است از کرخه تامین می‌شود بخشی دیگر از دز به آن اضافه خواهد شد.

موسوی جزایری با بیان دو پیشنهاد جدی به رئیس جمهور تصریح کرد:: یکی در رابطه با طرح‌های اشتغالزایی‌ و به‌کارگیری نیروهای بومی است.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین‌های ظرفیت‌های اشتغالزایی استان، شرکت نفت و دیگری طرح‌های فولاد است که جسارتا می‌گویم کارهای زیادی در استان انجام می‌شود اما استخدام‌ها از طریق کشوری اعلام و همین امر ظرفیت استخدام خوزستان را محدود کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این روند استخدامی هیچگاه اجازه نداده مشکل اساسی اشتغال خوزستان حل شود که در این زمینه خواستار توجه دولت هستیم.

وی با اشاره به دومین پیشنهاد ابراز داشت: مصوبات بسیار عالی‌ست و امید جدیدی در خوزستان دمیده است اما استدعا داریم دستور تشکیل کارگروهی در استان برای پیگیری این مصوبات بدهید تا شاهد به کرسی نشستن آنها باشیم.

موسوی جزایری بیان کرد: این کارگروه به ریاست خود استاندار خوزستان و تحت حمایت وزرا و مسئولان کشوری در رابطه با محیط زیست نیز پیگیری و محقق شود.